| کد خبر: 133863 |

تقابل چینی در برابر تعامل ایرانی!

با وجود انتقاد فعالان صنعت گردشگری از فعالیت غیرمجاز چینی‌ها در صنعت گردشگری ایران که شامل راه‌اندازی اقامتگاه‌های بدون مجوز و عدم استفاده از راهنماهای بومی برای تورهای گردشگری‌شان می‌شود، هنوز هیچ اقدام موثری برای حل این چالش‌ها اتخاذ نشده است.

تین نیوز

با وجود انتقاد فعالان صنعت گردشگری از فعالیت غیرمجاز چینی‌ها در صنعت گردشگری ایران که شامل راه‌اندازی اقامتگاه‌های بدون مجوز و عدم استفاده از راهنماهای بومی برای تورهای گردشگری‌شان می‌شود، هنوز هیچ اقدام موثری برای حل این چالش‌ها اتخاذ نشده است.

 

  یک عضو جامعه تورگردانان ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به پیگیری‌های قبلی‌اش در این زمینه توضیح داد:‌ «شخصا لیست همه اقامتگاه‌های غیر مجاز را به سازمان‌های مربوطه و هر کسی که از من اطلاعات می‌خواست دادم؛ اما اتفاقی نیفتاد. هنوز این فعالیت در همان خانه‌ها ادامه دارد. معمولا در کشور ما تنها دو هفته با موضوعی برخورد می‌شود و پس از آن همه فراموش می‌کنند.»

 

شفیعی شکیب ادامه داد:‌ «اگر کسی که به دنبال برخورد با این اقدام است، به راحتی می‌تواند ببیند که در فرودگاه امام خمینی گردشگران چینی به کجا می‌روند و اصلا چطور وارد ایران شده‌اند. ما ده تا محله را نام بردیم و مشخصات این اقامتگاه‌های غیرمجاز را نوشته و داده‌ایم. حتی از طریق جامعه تورگردانان نیز پیگیری کردیم؛ اما نتیجه‌ای نداشت.» موضوع فعالیت‌های غیرمجاز چینی‌ها در صنعت گردشگری ایران تا به حال با واکنش‌های مختلفی رو به رو بوده است.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در واکنش به این اخبار به «ایسنا» گفته بود: «پرونده اقامتگاه‌های غیرقانونی در سه جلسه کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی و مقاصد گردشگری استان تهران، بررسی و اطلاعات تمام این اماکن شناسایی و به صورت مستدل و مستند جمع‌آوری شده است.»  به گزارش «دنیای اقتصاد» فعالان این صنعت، نفوذ چینی‌های ساکن ایران به صنعت گردشگری کشور را نتیجه تخلف برخی آژانس‌داران و برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌دانند؛ اما درحالی‌که مسوولان بارها قول پیگیری و برخورد با این مساله را داده‌اند، هنوز هیچ اقدام جدی در این زمینه انجام نشده است.

 

تسهیلات دو طرفه نیست

از طرفی، آن‌طور که فعالان گردشگری ایرانی می‌گویند چینی‌ها برای ورود به ایران مشکلی ندارند، ویزای آنها فرودگاهی صادر می‌شود و نیازی به واچر هتل ندارند؛ اما اگر هر ایرانی بخواهد به چین برود باید حتما واچر هتل داشته باشد. اخیرا نیز دولت چین اعلام کرده که ویزای انفرادی به ایرانی‌ها نمی‌دهد و باید افراد در قالب گروه‌های ۵ نفره به بالا سفر کنند؛ ضمن اینکه هیچ توری در چین نباید بدون راهنمای گردشگری باشد. اینها الزامات کشور چین برای گردشگران است.  این کشور ویزای تک به افراد یا نمی‌دهد یا نرخ آن را تا ۲۰۰ دلار افزایش داده است؛ به نحوی که افراد مجبور به گرفتن ویزای گروهی شوند. در آن صورت افراد اگر در قالب یک گروه ۵ نفره قرار گیرند، می‌توانند ویزای ۲۵ دلاری دریافت کنند. حالا باید دید در شرایطی که تسهیلات سفر هم بین دو کشور یکسان نیست، مسوولان چه اقدامی برای فعالیت‌های غیرقانونی چینی‌ها در گردشگری ایران دارند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.