| کد خبر: 133860 |

راه اندازی خط تفریحی دریایی بین ایران - آذربایجان

پیشنهاد آذربایجان برای راه اندازی خط تفریحی دریایی بین بنادر این کشور و ایران بررسی شد.

تین نیوز

پیشنهاد آذربایجان برای راه اندازی خط تفریحی دریایی بین بنادر این کشور و ایران بررسی شد.

 

 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پیشنهاد آذربایجان به منظور راه اندازی خط دریایی تفریحی مشترک بین بنادر آذربایجان و ایران در نشست توسعه گردشگری دریای خزر بررسی شد.

 

دلاور بزرگ نیا افزود: محوریت این نشست که به منظور راه اندازی خط تفریحی دریایی مشترک بین آذربایجان و بنادر شمالی ایران و با حضور مدیران ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های مازندران و گیلان برگزار شد، موضوعات مرتبط با مباحث فنی و ایمنی کشور به عنوان اولویت نخست بررسی این امر مطرح شد.

 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران اضافه کرد: تاکنون مذاکرات کشورهای ایران و آذربایجان در خصوص راه اندازی این خط دریایی مشترک در دریای خزر در حد مکاتبات بوده و جلسات حضوری و نیز بازدید میدانی صورت نگرفته است.

 

این مقام مسئول در استان مازندران اذعان داشت: از سوی دیگر باید مشخص شود، پیشنهاد آذربایجان برای راه اندازی این خط دریایی در بخش مسافربری است یا تنها به توریسم دریایی اختصاص دارد و کاربری شناور کاملاً تفریحی است.

 

وی خاطرنشان ساخت: مشخص شدن موارد مذکور نیازمند برگزاری جلساتی مشترک با نمایندگان آذربایجان در این خصوص است.

 

بزرگ نیا در ادامه گفته های خود اظهار داشت: در نهایت مقرر شد از طرف مسئولان آذربایجانی برای تشکیل جلسه فنی در این خصوص و نیز بازدید کارشناسان آنها از وضعیت بنادر شمالی برای پهلوگیری این کشور دعوت به عمل آید.

 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران اضافه کرد: با توجه به امکانات موجود در بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد امکان پهلوگیری شناورهای بزرگ تفریحی در این بنادر وجود دارد.

 

وی در ادامه یادآور شد: اما قطعیت این موضوع منوط به بازدید میدانی مسئولان دریانوردی آذربایجان است.

 

بزرگ نیا بیان داشت: از سوی دیگر وضعیت فنی و ایمنی شناوری که قرار است بین دو کشور تردد کند باید مورد تایید کارشناسان مربوطه قرار گیرد.

 

این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: این خط تفریحی دریایی قرار است توسط شناوری متعلق به بخش خصوصی آذربایجانی بین دو کشور راه اندازی شود.

 

به گفته مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، با توجه به وضعیت بنادر شمالی کشور بین سه بندر مذکور، بنادر نوشهر و انزلی به یک اندازه از قابلیت لازم برای تبدیل شدن به مبدا اصلی حرکت این کشتی از شمال کشور برخوردارند.

 

وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی دریای خزر امکان تردد شناورهای تفریحی در فواصل طولانی وجود ندارد، لذا نیمه نخست سال برای این تردد ها در نظر گرفته خواهد شد.

 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تاکید کرد: امیدواریم تابستان امسال شاهد راه اندازی خط کشتیرانی تفریحی بین بنادر ایران و آذربایجان باشیم.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.