| کد خبر: 130763 |

شناسایی 6 بندر کشور برای پهلوگیری کروز " سانی"

تین نیوز

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از شناسایی شش بندر کشور برای پهلوگیری کشتی کروز "سانی" و سایر کروز های خارجی خبر داد.

 

به گزارش مانا، عبدالرضا مهاجری نژاد  اظهار داشت: تردد کشتی های کروز در خلیج فارس و دریای عمان در راستای اجرایی شدن طرح توسعه گردشگری دریایی در کشور به زودی تحقق خواهد یافت.

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری افزود: با توجه به اینکه قرار است تا پایان هفته جاری، کشتی کروز " سانی" علاوه بر مسیر کیش – قشم به سایر نقاط در نوار ساحلی جنوبی کشور و جزایر خلیج فارس تردد کند، لذا فراهم کردن زیرساختها در بنادر کشور از جمله مهمترین موارد برای اجرایی شدن این امر تلقی می شود.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در همین راستا با همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و سازمان بنادر و دریانوردی شش بندر واقع در نوار ساحلی جنوبی کشور و جزایر خلیج فارس برای پهلوگیری این کشتی کروز در نظر گرفته شدند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: کشتی کروز " سانی" قابلیت تردد از بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان تا اروند رود در استان خوزستان را دارد اما در طول نوار ساحلی محدودیت برای پهلوگیری این کشتی گردشگری وجود دارد.

وی افزود: بر این اساس بنادر چابهار، قشم، کیش، دیلم، شهید باهنر و بندر امام خمینی (ره) به عنوان بنادری که قابلیت پهلوگیری کشتی کروز سانی در آنها وجود دارند، مشخص شدند.

مهاجری نژاد بیان کرد: بنادر مذکور از قابلیت های لازم جهت پهلوگیری کشتی های بزرگ برخوردارند و می توان امکانات گردشگری را در کنار آنها توسعه داد.

وی همچنین از برنامه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در راستای اختصاص سایت هایی ویژه در محوطه بنادر مذکور جهت راه اندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی خبر داد تا به این ترتیب به جذابیت های گردشگری در این بنادر افزوده شود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خرید صنایع دستی یکی از اصلی ترین علاقه گردشگران به ویژه گردشگران خارجی محسوب می شود، لذا گردشگران خارجی که با کشتی های کروز به بنادر ایران وارد می شوند می توانند به راحتی و در بدو ورود صنایع دستی ایرانی را خریداری کنند.

مهاجری نژاد بیان کرد: همچنین تحقق این امر باعث خواهد شد تا شاهد رونق هر چه بیشتر صنعت صنایع دستی کشور و کسب درآمد ارزی از این طریق باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: هماهنگی های لازم با مدیران ادارات کل شش استان ساحلی جهت ورود کشتی کروز " سانی" به بنادر این استان ها صورت گرفته است.

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، همچنین از انجام هماهنگی های لازم با ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی شهرستان های جنوبی کشور که قرار است کشتی کروز سانی و در آینده کشتی های کروز خارجی در آن پهلو بگیرند، جهت جابجایی مسافران به مناطق گردشگری خبر داد.

وی به تهیه بسته های سفر برای کشتی کروز" سانی" توسط دفاتر خدمات مسافرتی و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان بهره بردار اصلی این کشتی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی دقیقی که توسط بخش خصوصی در این زمینه به عمل آمده است، گردشگران می توانند با توجه به بسته انتخابی سفر خود برای تردد در مسیر مورد نظر از کشتی کروز " سانی" بهره مند شوند.
مهاجری نژاد اذعان داشت: با توجه به ظرفیت های موجود در نوار ساحلی و جزایر جنوبی کشور، پیش بینی می شود، طرح تردد کشتی کروز " سانی" بین بنادر جنوبی و جزایر بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: سایر سرمایهگذاران بخش خصوصی نیز نسبت به خرید چنین کشتی هایی جهت تردد در آبهای خلیج فارس و دریای عمان اقدام کنند.

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: روز گذشته جلسه ای با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری جهت انجام هماهنگی های لازم برای آغاز تردد کشتی کروز " سانی" بین بنادر جنوبی کشور در اواخر هفته جاری برگزار شد که این جلسه نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.