| کد خبر: 130280 |

حکم «منع ارائه خدمات» به ایرلاین ایرانی لغو شد

تین نیوز

دادستان ویژه جرایم فرودگاهی مستقر در فرودگاه مشهد و مدیرکل ایمنی پرواز زاگرس ایر از پرداخت غرامت به مسافران معترض و رفع ممنوعیت دریافت خدمات فرودگاهی در این فرودگاه خبر دادند.


به گزارش مهر ، شنبه دوم اردیبهشت ماه اعلام شد در پی شکایت تعدادی از مسافران پرواز نجف مشهد شرکت هواپیمایی زاگرس ایر، دادستان ویژه جرایم فرودگاهی مستقر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، حکم منع ارائه خدمات فرودگاهی به این ایرلاین را صرفا برای فرودگاه مشهد صادر کرده است. مسافران پرواز نجف-مشهد این شرکت هواپیمایی بدلیل تاخیر 14 ساعته پرواز مورخ 25 فروردین ماه که ناشی از نقص فنی هواپیما بود، از این شرکت هواپیمایی شکایت کرده بودند.

 

با این حال پس از گذشت چند روز زاگرس ایر همچنان در حال دریافت خدمات فرودگاهی و انجام پروازهای خود به مشهد بود و در پی تماس  با قاضی محمدحسن اصولی صفار، دادستان ویژه جرایم فرودگاهی در مشهد و همچنین سخنگوی فرودگاه مشهد و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام شد که علت عدم اجرای حکم صادره، ابلاغ نشدن آن به دستگاه مربوطه است؛ دادستان فرودگاه مشهد حکم را به مدیرکل این فرودگاه ابلاغ کرده بود در حالی که سخنگوی فرودگاه شهید هاشمی نژاد اظهار کرد حکم باید به مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ابلاغ و سپس از طرف وی به مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی ابلاغ شود. همچنین مقامات زاگرس ایر نیز عنوان کرده بودند حکم باید به سازمان هواپیمایی ابلاغ و سپس آنها این حکم را به شرکت هواپیمایی زاگرس ابلاغ کنند.

 

به نظر می رسید مدیران زاگرس ایر نیز در این میان با طولانی کردن پروسه یافتن مرجع ابلاغ حکم دادستان به آنها، می خواستند زمان را به سود خود بخرند تا مسافران را از شکایتشان منصرف کنند که چنین هم شد.

 

سخنگوی فرودگاه مشهد: زاگرس ایر و مسافران به تفاهم رسیدند

حسن جعفری،سخنگوی فرودگاه مشهد دیروز درباره سرنوشت حکم منع ارائه خدمات فرودگاهی به زاگرس ایر اظهار کرد: بر اساس آنچه به ما ابلاغ شده، این حکم کأن لم یکن تلقی می شود و زاگرس ایر همچنان می تواند کلیه خدمات فرودگاهی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد را اعم از نشست و برخاست و پیاده و سوار کردن مسافران دریافت کند.

 

وی با بیان اینکه مسافران شاکی از زاگرس ایر در پی تفاهمی که با مدیران این ایرلاین داشتند، با دریافت مبلغی پول از شکایت خود صرف نظر کردند که در نتیجه حکم دادستان ویژه جرایم فرودگاهی مستقر در فرودگاه مشهد نیز حکم صادره را لغو کرد.

 

جعفری از میزان مبلغ مورد تفاهم میان زاگرس و شکات این پرونده اظهار بی اطلاعی کرد.

 

رئیس هیئت مدیره زاگرس: من در جریان هیچ چیز نیستم!

سیدعبدالرضا موسوی، رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس نیز  در پاسخ به پرسشی درباره مبلغ مورد تفاهم میان مسافران و این ایرلاین گفت: از آنجایی که من رئیس هیئت مدیره هستم، در جریان جزئیات امور اجرایی زاگرس قرار ندارم و این مسائل جزء اختیارات مدیرعامل محسوب می شود.

 

همچنین در پی تماس با مدیرعامل زاگرس ایر، گفته شد وی در مأموریت خارج از کشور به سر می برد.

 

قاضی اصولی صفار: امکان صدور احکام مشابه برای سایر ایرلاین ها وجود دارد

از سوی دیگر قاضی محمدحسن اصولی صفار دادستان ویژه جرایم فرودگاهی مستقر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد  با تأیید ایجاد تفاهم میان شکات این پروند و مشتکی علیه (زاگرس ایر) تصریح کرد: پس از آنکه مسافران پرواز 25 فروردین نجف مشهد از شکایت خود صرف نظر کردند، حکم منع ارائه خدمات فرودگاهی به شرکت هواپیمایی زاگرس در فرودگاه مشهد نیز کأن لم یکن اعلام شد.

 

وی درباره احتمال صدور احکام مشابه برای سایر ایرلاین‌ها نیز گفت: اگر باز هم مسافران پروازی از یکی از ایرلاین ها به دلیل تأخیر طولانی که موجب اضرار به آنها بشود، شکایت کنند، احتمال صدور احکام مشابه برای آنها نیز وجود دارد.

 

مدیرکل ایمنی پرواز زاگرس: 200 میلیون تومان هزینه تعمیر هواپیما

بر اساس این گزارش، شهریار روزبیانی، مدیرکل ایمنی پرواز شرکت هواپیمایی زاگرس درباره علت تأخیر طولانی پرواز 25 فروردین نجف مشهد خاطرنشان کرد: متأسفانه این مسئله باب شده که مسافران پروازهایی که با تأخیر مواجه می شوند یا از هواپیما پیاده نمی شوند یا از ایرلاین مالک آن هواپیما شکایت می کنند.

 

این مقام ارشد زاگرس ایر افزود: خلبان پرواز 25 فروردین نجف مشهد بر اساس دستورالعمل های بین المللی اعلام کرد به هیچ عنوان حاضر نیست هواپیمایی که کارشناسان ایمنی پرواز فرودگاه نجف آن را دارای نقص فنی اعلام کرده اند، به پرواز درآورد. از همین رو ما در تهران مجبور شدیم تلفنی و با سختی های فراوان از نوع نقص فنی آن هواپیما و قطعات مورد نیاز پرس و جو کنیم؛ پس از تهیه آن قطعات تعدادی از کارشناسان تعمیر و نگهداری هواپیمایی زاگرس با یک پرواز خالی از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) و سپس مجددا از فرودگاه امام به فرودگاه نجف اعزام شدند تا در اسرع وقت نقص فنی این هواپیما برطرف شود.

 

به گفته کاپیتان روزبیانی، اجرای این مراحل نزدیک به 200 میلیون تومان برای زاگرس ایر هزینه دربرداشت.

وی با تأیید پرداخت مبلغی برای صرف نظر مسافران از شکایت خود، از میزان پول دریافتی از سوی شکات این پرونده اظهار بی‌اطلاعی کرد.

 

آیین نامه حقوق مسافران: استرداد کل وجه بلیت در تأخیر بالای 4 ساعت

گفتنی است بر اساس آیین نامه حقوق مسافران، مصوب هیئت دولت و ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی ایرانی، در صورتی که ایرلاین ها در پروازهای خارجی خود بیش از 4 ساعت تأخیر به دلیل نقص فنی یا بدی آب و هوا داشته باشند، مکلف به استرداد کل وجه بلیت به مسافران هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.