| کد خبر: 128282 |

قطار گردشگری 30 خرداد به کرمانشاه می‌رسد

تین نیوز
تین‌نیوز| استاندار کرمانشاه از افتتاح قطار گردشگری کرمانشاه در 30 خرداد سال‌جاری خبر داد و از باز شدن مرز خسروی در سال 96 به روی زائران ایرانی وعراقی سخن گفت.
 
به گزارش روزنامه ایران، «اسدلله رازانی» استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگارانی که از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این استان رفته بودند از ترسیم کریدور گردشگری بین بیستون تا طاق بستان خبر داد و گفت: «از ابتدای دولت روحانی روی قابلیت‌های گردشگری استان تمرکز کرده‌ایم.»او فرودگاه کرمانشاه را یکی از مزیت‌های خوب گردشگری استان برشمرد. در این فرودگاه هفته‌ای 120 پرواز انجام می‌شود. رازانی درباره افتتاح قطار گردشگری کرمانشاه هم گفت: «این مسیر به سمت مرز خسروی در حال تکمیل است که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی گردشگری ایران-عراق داشته باشد.» این قطار به گفته او قرار است به استان‌های همجوار چون لرستان، ایلام، همدان و کردستان خدمات بدهد.او توسعه راه‌های مبادلاتی و ارتباطی استان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استانداری دانست و گفت: «بیش از 30 درصد اعتبارات استانی صرف مسیرهای مواصلاتی می‌شود.»به گفته رازانی تنها 30 درصد از مسیر کرمانشاه به مرزخسروی باقی مانده که آن هم  به‌سرعت در حال ساخت است.

 

سرمایه‌گذاری در زمینه هتل‌سازی جواب داد

رازانی از جذب سرمایه‌گذاری به طرق مختلف در استان خبر داد و گفت: «تمام سرمایه گذاری‌ها در حوزه هتل‌سازی با توفیق همراه بود: «تنها مشکلی که به وجود آمد برای هتل ساخته شده در قصرشیرین است که البته هر زمان که مرز باز باشد این هتل هم با مشتری زیاد رو به رو می‌شود. باقی هتل‌ها همه با رونق رو به رو بود.»رازانی سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی را در سال 92 چهارمیلیارد تومان دانست که در سال 95 به 30 میلیاردتومان می‌رسد.به گفته رازانی در سه سال گذشته دو هتل آپارتمان، چهار هتل، 3 مجموعه خدماتی رفاهی، 3 رستوران بین شهری و 4 مجموعه گردشگری در استان ساخته و افتتاح شده است.

 

او رکورد بیکاری در کرمانشاه را مختص سال‌های اخیر نداست و گفت که این استان در سال 65، 85 و 95 هم رکورد بیکاری را داشته است.

 

رازانی یکی از دلایل  رشد نکردن استان را تبعات ناشی از جنگ دانست و مهاجرت سرمایه‌های استانی، تغییر در بافت جمعیتی و... را از جمله علل رشد نکردن شهر عنوان کرد و گفت: «مثلاً جمعیت قصرشیرین قبل از جنگ 60 هزار نفر بود اما الان به 18 هزار نفر هم نرسیده است.»

   

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.