| کد خبر: 87272 |

یک فعال گردشگری در گفت‌وگو با تین نیوز:

◄ ابتکارات مالزی برای توسعه گردشگری دریایی

تین‌نیوز| یک فعال گردشگری با اشاره به وجود 40 جزیره کوچک و بزرگ در اطراف مالزی، گفت: در این کشور اقدامات ابداعی جالبی برای جذب گردشگر بویژه در بخش دریایی انجام شده است.
 
بهزاد الصفی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، با اشاره به توسعه صنعت گردشگری بویژه گردشگری دریایی در مالزی، اظهار داشت: طول سواحل مالزی چهار هزار و 675  کیلومتر است که از انواع مختلف تفریحات و جاذبه‌های گردشگری دریایی طبیعی و مصنوعی برخوردار است.
 
به گفته وی نزدیک به 40 جزیره بزرگ و کوچک در اطراف آب‌های این کشور وجود دارند.
 
تبدیل سکوی نفتی غیرفعال به هتل دریایی
مشاور امور بین الملل اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، با بیان اینکه در مالزی اقدامات ابداعی و جالب برای جذب توریست انجام می‌شود، گفت: یکی از اقدمات ابداعی برای جذب توریست تبدیل سکوی نفتی غیر فعال به هتل دریایی در آب‌های حوالی شهر صباح مالزی و مجهز کردن آن به 25 اتاق مبله و اتاق کنفرانس است.
 
الصفی ادامه داد: دسترسی این هتل دریایی از طریق قایق و هلیکوپتر امکان‌پذیر است، همچنین برای گردشگران امکان غواصی در آب‌های کریستالی و مشاهده زیباترین مرجان‌ها و گونه‌های دریایی فراهم است.
 
به گفته وی تبدیل کشتی‌های فرسوده و از رده خارج به موزه و رستوران دریایی یکی دیگر از ابتکارات مالزی برای جذب توریست است.
 
الصفی با بیان اینکه ایجاد پارک آبی در وسط جنگل‌های استوایی که دارای باغ وحش و سایر امکانات تفریحی است، یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی است، افزود: آکواریوم دریایی کوالالامپور، هر سال تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. در این اکواریوم علاوه بر ماهی‌های متنوع و نادر از خزندگان کمیاب نیز نگهداری می‌شود.
 
تمرکز مالزی بر جذب توریسم کشورهای مسلمان
این فعال گردشگری با بیان اینکه یکی از اقدامات مالزی تمرکز بر جذب توریسم کشورهای مسلمان است، گفت: با توجه به اسلامی بودن کشور مالزی، و جمعیت 60 درصدی مسلمان، بزرگترین و زیباترین مساجد جهان را می‌توان در این کشور مشاهده کرد. برای مثال مسجد «پوترا» در شهر پوترایاجا که بر روی دریاچه مصنوعی ساخته شده، یکی از مساجد باشکوه مالزی محسوب می‌شود.  
 
مسجد شناور در جزیره پینانگ
وی افزود: مسجد شناور (Floating mosque) در جزیره پینانگ یکی از جاذبه‌های دریایی مالزی است. این مسجد که نمای بسیار جالبی به دریا داشته و معماری آن شگفت‌انگیز است ظرفیت 1500 نفر را داشته، بخشی از آن به تعلیمات دینی جوانان اختصاص یافته و  هر هفته نماز جمعه باشکوهی در آن برگزار می‌شود.
 
الصفی با اشاره به بنادر مالزی گفت: بنادر این کشور سالیانه بیش از 21 میلیون TEU عملکرد کانتینری دارند، این در حالی است که مالزی یک پنجم ایران وسعت داشته و جمعیت آن در حدود 30 میلیون نفر است. به گفته وی مالزی دارای 44 بندر بزرگ و کوچک تجاری چند منظوره، کانتینری، نفتی و مسافری است.
 
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.