| کد خبر: 79225 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ ساخت اسکله «مارینا» در بندر انزلی / شناورهای کوچک تفریحی، گام نخست توسعه گردشگری دریایی

تین نیوز | معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از برنامه ریزی برای ساخت اسکله «مارینا» و مجموعه های گردشگری در بندر انزلی خبر داد و گفت: برای توسعه گردشگری دریایی، ابتدا باید از شناورهای کوچک تفریحی آغاز کنیم.

حسین چراغی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه گردشگری دریایی یکی از ظرفیت های بالقوه در کشور است که جذابیت بالایی هم برای توریست و هم برای سرمایه گذار دارد، اظهار داشت: دریای خزر در شمال ایران و در مجاورت با سه استان مازندان، گیلان و گلستان موقعیت مناسبی را برای گردشگران فراهم کرده است.

چراغی با اشاره به پتانسیل های گردشگری دریای خزر، اظهار داشت: بندر انزلی مهم‌ترین بندر دریای خزر است که جاذبه‌های فراوان تفریحی، توریستی برخوردار است که به دلیل همجواری با سایر بنادر دریای خزر، نقش مهمی در کریدور شمال- جنوب خواهد داشت.

وی افزود: تالاب انزلی از نقاط استثنایی در سطح جهان است که از نظر زیست‌محیطی، سیاحتی و اقتصادی اهمیتی ویژه دارد.

وی افزود: در بهار و تابستان چندین میلیون مسافر به شهرهای شمالی سفر می کنند که بخش زیادی از آنها تنها گردشگری ساحلی را مورد توجه قرار می دهند، این رفتار نشان از عدم برنامه ریزی مناسب برای معرفی پتانسیل های گردشگری دریایی از سوی متولیان است.

عدم استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، تصریح کرد: در حال حاضر علیرغم ایجاد زیرساخت مناسب از جمله احداث ترمینال و اسکله مسافری در بندر انزلی، تاکنون سرمایه گذاری در بخش گردشگری دریایی مورد اقبال بخش خصوصی قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه برای ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری، باید ابتدا درک درستی از این صنعت بین متولیان و سرمایه گذاران ایجاد کنیم، گفت: گردشگری دریایی فقط سفر با كشتی نیست، بلکه باید جاذبه های دریایی نیز مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه باید بین بخش های مختلف گردشگری دریایی از جمله کشتی های تفریحی، مسافری، شناورهای صیادی تفریحی، جت اسکی و موج سواری و جاذبه های دریایی تفاوت قائل شد.

چراغی افزود: برای توسعه گردشگری دریایی باید از شناورهای کوچک تفریحی شروع کنیم که سازگاری بیشتری با شرایط اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی دریای خزر دارند.

وی با تاکید بر لزوم احداث «مارینا» برای توسعه گردشگری دریایی، گفت: احداث «مارینا» اولویت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان است و در این زمینه مطالعات بسیاری انجام شده است و این طرح به زودی در بندر انزلی اجرا می شود.

چراغی تصریح کرد: با احداث هتل های دریایی، رستوران و کلوپ های ورزشی در اسکله بندر انزلی و اراضی آن، و همچنین راه اندازی تورهای دریایی در مسیرهای انزلی- آستارا- چمخاله- و استان مازندران می توان به توسعه گردشگری دریایی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری دریایی هستیم، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای فعالیت بخش خصوصی در زمینه کشتی های مسافری تخفیف های ویژه ای ارائه می دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.