| کد خبر: 54867 |

◄ ظرفیت بالای کشور برای توسعه گردشگری دریایی / وجود مناظر مرجانی چابهار به طول ۵۰ کیلومتر

تین نیوز | یک فعال گردشگری دریایی با تاکید بر اینکه جزایر جنوبی کشور از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به سایت گردشگری دریایی برخوردار است گفت: در چابهار، تجمع مرجان های دریایی در عمق 10 متر و به طول حدود 40 الی 50 کیلومتر موجود است که در هیچ جای جهان، چنین منظره ای وجود ندارد.

محسن عطاران در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه گردشگری دریایی در جنوب کشور بازدهی بیشتر دارد اظهار کرد: به علت آلودگی دریای شمال و عدم وجود محیط زیست دریایی مطلوب، گردشگری دریایی در شمال کشور ضعیف است.

وی با تاکید بر اینکه در چابهار و جزایر قشم، هنگام، و لاوان به علت وجود آبزیان و مرجان های دریایی ظرفیت تبدیل شدن به سایت گردشگری دریایی وجود دارد، گفت: در چابهار، تجمع مرجان های دریایی در عمق 10 متر و به طول حدود 40 الی 50 کیلومتر موجود است که در هیچ جای جهان، چنین منظره ای وجود ندارد اما متاسفانه امکانات مورد نیاز برای توسعه گردشگری دریایی در کشور فراهم نیست.

عطاران با اشاره به تخریب محیط زیست دریایی طی سال های گذشته افزود: افراد سودجو، با تخریب محیط زیست دریا مرجان های دریایی را در بازار به فروش می رساندند و حتی بخشی از افتخارات هتل های مجلل، فرش کردن راهروهای حیات با خرده مرجان ها بود.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در حال حاضر فروش و قاچاق مرجان تا حد زیادی کنترل شده است تصریح کرد: وجود مرجان در دریا علاوه بر افزایش اکسیژن آب، زیست گاهی برای پروش ماهی است ضمن اینکه به عنوان تصویه کننده آب دریا هم محسوب می شود.

وجود بزرگترین سایت گردشگری دریایی جهان در استرالیا
این فعال گردشگری دریایی، با بیان اینکه بزرگترین سایت گردشگری دریایی جهان در استرالیا قرار دارد، گفت: بزرگترین جزیره مرجانی جهان به مساحت حدود 10 کیلومتر در استرالیا قرار دارد و همه ساله غواصان و گردشگران بسیاری برای تفریحات دریایی به آنجا سفر می کنند که درآمدهای زیادی برای این کشور در پی دارد.

وی به وجود پارک های زیبا در زیر آب اشاره کرد و گفت: در تبلیغات شهری همواره از پارک ها استفاده می شود این در حالی است که پارک های به مراتب زیباتر در زیر آب وجود دارد که تاکنون هیچگاه معرفی نشدند.

عطاران با تاکید بر اینکه به علت افزایش هزینه ها میزان استقبال از غواصی 70 درصد کاهش یافته است گفت: با توجه به ظرفیت بالای کشور برای توسعه گردشگری دریایی لازم است سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تسهیلات ارزان در بخش های مختلف از جمله آموزش غواصان و تورهای گردشگری ارائه دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجتبی 0 0

    بزودی با هجوم سودا گران و حریصان با ساخت و ساز و بهرهبرداریهای غیر اصولی تمامی این مناظر بکر را نیز مانند بقیه امور تخریب خواهند کرد.