| کد خبر: 160927 |

◄ برنامه‌ریزی امکانات ترکیبی گردشگری در سواحل ایران

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت دریا در این استان برای گردشگری، از آماده کردن برنامه‌هایی برای گردشگری دریایی خبر داد

تین نیوز

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت دریا در این استان برای گردشگری، از آماده کردن برنامه‌هایی برای گردشگری دریایی خبر داد و اظهار کرد: ما روی دریا هم سرمایه‌گذاری می‌کنیم. 60 متر ساحل دریا جزو انفال است و طبق قانون همه باید از این منطقه عقب‌نشینی کنند و در گذشته در این زمینه کارهایی شد و ما هم به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

محمد اسلامی افزود: می‌خواهیم در سواحل امکانات ترکیبی گردشگری ایجاد کنیم که گردشگران بتوانند از ورزش‌های آبی گرفته تا غذاهای دریائی و سفر دریائی لذت ببرند. باید بتوانیم باشگاه ورزشی و ورزشی آبی جداگانه برای آقایان و بانوان در سواحل داشته باشیم.

اسلامی گفت که اولین نوع از این دست امکانات برای گردشگری با امکانات تفریحی ترکیبی در نمک‌آبرود در دست ساخت است و ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 97 به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر این که امکانات و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گردشگری دریایی در سواحل مازندران پیشرفته‌تر و به روزتر از منطقه کیش خواهد بود، افزود: سرمایه‌گذار هم برای این کار داریم و برنامه ما این است که در سواحل مازندران داربست‌های آهنی و پلاستیکی سالم‌سازی دریا را دور بریزیم و با اجرای این برنامه‌ها همه‌اش دور ریخته می‌شود.

استاندار مازندران تعداد تاسیسات دریایی گردشگری برای سواحل مازندران را 20 تا 25 مورد اعلام کرد و گفت در این تاسیسات برنامه های گردشگری مانند اسکی روی آب، قایقرانی، کشتی‌های تفریحی مسافری می زنیم و قرار شد عید نوروز امسال اولین کشتی را یک سرمایه‌گذار در همین چارچوب به منطقه بیاورد.

براساس گزارش ایرنا وی با ابراز امیدواری در باره این که در چهار سال آینده بخشی از برنامه های گردشگری دریایی و دیگر برنامه‌ها به ثمر بنشیند، افزود: برنامه سرمایه‌گذاری‌های تکمیلی را هم با عنوان مارینا سرویس داریم و اسکله های چوبی هم خواهیم داشت که مردم قایق های خودشان را در آنجا بگذارند و همچنین رستوران ها و تفریحگاههای دریائی که مردم از اوقاتشان لذت ببرند .

استان مازندران حدود 400 کیلومتر از سواحل ایرانی دریای خزر را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.