| کد خبر: 148773 |

راه‎اندازی نخستین تور گردشگری دریایی در مازندران

در 3 ماهه دوم امسال (فصل تابستان) بالغ بر 27 میلیون و 300 هزار گردشگر به سواحل استان مازندران سفر کردند.

تین نیوز
در 3 ماهه دوم امسال (فصل تابستان) بالغ بر 27 میلیون و 300 هزار گردشگر به سواحل استان مازندران سفر کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به راه‎اندازی نخستین تور تفریحی و گردشگری دریایی در مازندران گفت:انگیزه استفاده از دریا و ساحل در بین گردشگران موجب شده است که این استان بیشترین جذب گردشگر را در بین استان های دیگر داشته باشد.

مهرداد حسنی در گفت وگو با خبرنگار مارین‌تایمز گفت: در 3 ماهه دوم امسال (فصل تابستان) بالغ بر 27 میلیون و 300 هزار گردشگر به سواحل استان مازندران سفر کردند که استقبال گردشگران از این استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در مدت زمان نامبرده از 27 میلیون گردشگر، 5 میلیون و 600 هزار نفر از مرکز تفریحی، 5 میلیون و 780 هزار نفر از مراکز انسان‎ساز و 4 میلیون و 152 نفر از جاذبه‎های تاریخی و طبیعی این استان بازدید کردند.

وی با اشاره به بازدید و نظارت از تاسیسات گردشگری خاطرنشان کرد: در مدت زمان نامبرده بیش از 4000 مورد بازدید توسط کارشناسان اداره کل و شهرستان‌ها از تاسیسات گردشگری اعم از اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات و مراکز اقامت موقت انجام شده است که منجر به صدور 164 مورد تذکر، 20 مورد اخطار کتبی و 94 مورد تشویقی برای تاسیسات گردشگری شده است.

حسنی با بیان اینکه بیشترین اقامت در این مدت زمان در بابلسر، نوشهر، رامسر و نور بوده است، گفت: نمک‎‌آبرود، تله کابین رامسر و منطقه عباس‎آباد بیشترین بازدید را داشته‎اند.

برنامه‎های ویژه برای راه‌اندازی تورهای گردشگری دریایی در مازندران

وی درباره گردشگری ساحلی و دریایی در این استان بیان کرد: انگیزه استفاده از دریا و ساحل در بین گردشگران موجب شده است که این استان بیشترین جذب گردشگر را در بین استان های دیگر داشته باشد به همین دلیل نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران برنامه‎های ویژه‎ای برای استفاده از سواحل و راه‎اندازی تورهای دریایی دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در ادامه یادآور شد: البته در نظر داریم برای جذب گردشگر در ماه‎هایی که دریا توفانی است، به سمت حوزه شهری و روستایی برویم که در همین راستا 156 پروانه اقامت بوم‌گردی صادر کرده‎ایم.

وی با اشار به اینکه اتفاقاتی در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی مازندران در حال رخ دادن است، گفت: نخستین اقدامی که در راستای رضایت خاطر و جذب گردشگر به سواحل مازندران برای طرح تابستان امسال انجام دادیم ساماندهی قایق‎ها و شناورهای تفریحی، جت اسکی، شاتل، پاراسل و ... در نوار ساحلی مازندران از بابلسر تا رامسر بود.

حسنی تصریح کرد: بنابراین بر اساس ماموریتی که استانداری به عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گذاشت، کمیته‎ای زیر نظر ستاد اجرایی طرح‎های ساماندهی دریا در این استان با همکاری دریابانی، سازمان بنادر و دریانوردی، منابع طبیعی، اداره حفاظت محیط زیست و ورزش جوانان تشکیل شد.

تعریف و تعیین ایستگاه‎های تفریحات دریایی

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، تاسیسات و تجهیزات مختلف گردشگری را از پراکندگی خارج کردیم و با ایجاد انسجام در این حوزه، "ایستگاه‎های تفریحات دریایی" تعریف کردیم و فضاهایی را اختصاص دادیم که این ایستگاه‎ها متمرکز شود بدین صورت هم تاسیسات و تجهیزات گردشگری منسجم شد و هم امنیت و سلامت گردشگر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: بدین صورت مسافرمی‎تواند به صورت متمرکز و ایمن از تجهیزات استفاده کند و به تفریح بپردازد در این طرح شناگاه‎ها نیز به صورت ایمن و با حضور ناجیان غریق مشخص می‎شود.

وی با بیان اینکه امسال نخستین سالی بود که ایستگاه‎های تفریحات دریایی راه‎اندازی شد، گفت: معرفی این ایستگاه‎ها به گردشگران اندکی سخت بود اما برای سال آینده قبل از شروع طرح، این موضوع را با کارشناسان فعال در سطح استان بررسی می‎کنیم تا بتوانیم یا آنها را در قالب شرکت‎های تعاونی ایستگاه‎های تفریحات دریایی متمرکز کنیم و یا سرپرست انتخاب کنیم که بتوانیم با هماهنگی بالاتری طرح را اجرایی کنیم.

به گفته حسنی، با وجود اینکه امسال ایستگاه‎های تفریحات دریایی در استان مازندارن راه اندازی شده بود و موجبات انسجام بیشتر این تفریحات را فراهم کرد اما امیدواریم سال آینده به واسطه برنامه‎ریزی‎های دقیق‎تر طرح دریا در تابستان بهتر اجرا ود.

وی افزود: علاوه بر تاسیس شرکت‎های تعاونی ایستگاه‎های تفریحات دریایی و یا انتخاب سرپرست برای سال آینده در نظر داریم تا دوره‎های آموزشی متنوع و متعددی را برای دفاتر خدماتی، تورگردانان، مسوولان و مجریان در حوزه فرهنگی برگزار کنیم تا با آمادگی ، آگاهی و هماهنگی بیشتری از گردشگران استقبال کنند. برای دستیابی به این مهم از سازمان بنادر ودریانوردی و دریابانی درخواست داریم تا ما را در این امر که موجب آشنایی با قوانین و مقررات می‎شود یاری کنند.

تابستان امسال، نخستین تور دریایی در مازندران راه اندازی شد

حسنی با بیان ضرورت تعریف و راه‌اندازی تورهای دریایی در این استان، خاطرنشان کرد: امسال بر اساس بازدیدی که با رئیس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از مزرعه پرورش ماهی قزل آلا در 5 تا 6 کیلومتری دریا داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که می‎توان از این ظرفیت برای راه‌اندازی تور تفریحی دریایی استفاده کرد زیرا می‎توانستیم به صورت همزمان از پکیج تفریح در ساحل، قایق سواری، بازدید از مزرعه پرورش ماهی و صیادی و طبخ غذای دریایی استفاده کنیم.

وی افزود: در همین راستا، نخستین تور تفریح و گردشگری دریایی تابستان امسال برای بازدید از این منطقه و مزرعه پرورش ماهی با همکاری مزرعه پرورش ماهی و یکی از دفاتر خدماتی برگزار شد که با استقبال خوبی از جانب گردشگران مواجه شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: برای راه‎اندازی تورهای گردشگری دریایی و ساحلی حتی جذب سرمایه گذار در این حوزه بیشتر از هر چیز به متخصص و فرد آشنا به امور دریایی نیاز داریم زیرا شرایط کار در حوزه تورهای دریایی با دیگر تورها متفاوت است.

وی در پایان گفت: اگر سرمایه گذاری از بخش خصوصی به فعالیت در حوزه دریا علاقه‎مند باشد بی‌شک باید کاملا آشنا به حوزه سرمایه‎گذاری در امور دریایی باشد.

 

 

 

 

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.