| کد خبر: 139039 |

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت:

ساخت کشتی مسافری دریای خزر تا پایان سال به اتمام می‌رسد

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی ساخت کشتی مسافری ایران و روسیه در دریای خزر خبر داد و گفت: ساخت کشتی مسافری دریای خزر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

تین نیوز

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی ساخت کشتی مسافری ایران و روسیه در دریای خزر خبر داد و گفت: ساخت کشتی مسافری دریای خزر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

کنستانتین آلکسیف پیش از ظهر امروز در همایش همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در محل سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: اکنون روابط سیاسی بین ایران و روسیه در سطح عالی رسیده است.
وی، دو کشور ایران و روسیه را متحد استراتژیک توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دو کشور تاثیرگذار در مسائل روز جهانی هستند و در مسائل خاورمیانه، سوریه، مبارزه با تروریسم و مقابله با تهاجم غرب با همدیگر همکاری می‌کنند.
سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با بیان اینکه پوتین و روحانی رؤسای جمهوری ایران و روسیه با همدیگر رفیق هستند، تصریح کرد: حضور رئیس جمهور روسیه در ایران و سفر روحانی به فدراسیون روسیه نشان‌دهنده سطح بالای مناسبات بین دو کشور است.
آلکسیف، مبادلات بازرگانی بین دو کشور فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران را دو میلیارد دلار در سال گذشته خواند و بیان کرد: حجم مبادلات بین دو کشور مناسب با سطح روابط عالی سیاسی بین دو کشور نیست و مبادلات بازرگانی بین ایران و روسیه باید افزایش پیدا کند.
وی بر همکاری بین شرکت‌های فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش مبادلات بازرگانی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: ایران دارای سهم 80 درصدی در صادرات فرش و پسته دنیاست ضمن اینکه از قابلیت‌های مناسبی در زمینه ماهیگیری، پرورش میگو و کشاورزی برخوردار است.
سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با اشاره به اینکه بازرگانی بین ایران و روسیه به صورت سنتی است، متذکر شد: ارتقای مناسبات بازرگانی بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نیازمند سرمایه‌گذاری و ایجاد تاسیسات مشترک با الگوهای مختلف است.
آلکسیف، استفاده از مناطق آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در افزایش حجم مبادلات بازرگانی را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از قابلیت‌های منطقه آزاد بندر انزلی در زمینه مذکور حائز اهمیت است و با حمایت‌های دولتی می‌توان به نتایج خوبی رسید.
وی با بیان اینکه بازرگانان دو کشور ایران و روسیه تجربه بسیاری در زمینه تاسیس شرکت‌های مشترک ندارند، اظهار داشت: تاسیس شرکت‌های مشترک در زمینه کشاورزی به‌ویژه در استان گیلان درارتقای مبادلات بازرگانی بین دو کشور اثرگذار است ضمن اینکه با توجه به شرایط طبیعی بسیار مناسب این استان، سرمایه‌گذاری بسیاری طلب نمی‌کند اما درآمدزایی مناسبی دارد.
سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت ارتقای سیستم حمل و نقل، کشتیرانی در دریای خزر و بهبود وضعیت بنادر و صنایع در افزایش حجم مبادلات بین دو کشور ایران و روسیه را تاثیرگذار ذکر کرد و یادآور شد: بخش گردشگری بین دو کشور باید فعال‌تر شود.

صدور 16 هزار روادید توسط سرکنسولگری فدراسیون روسیه در رشت
آلکسیف از صدور 16 هزار روادیداز سوی کنسولگری فدراسیون روسیه در رشت در سال گذشته خبر داد و افزود: بیشتر روادید صادر شده در زمینه گردشگری بوده و این روند در سال جاری به دلیل استقبال گردشگران ایرانی افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به ساخت کشتی بزرگ مسافری در دریای خزر، بیان کرد: ساخت کشتی مسافری دریای خزر از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی برخوردار است و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.
سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت بررفع مسائل بازرگانی بین ایران و روسیه تأکید کرد و گفت: ارتقای حجم مبادلات بازرگانی بین ایران و روسیه به نفع دو کشور است.
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.