| کد خبر: 149068 |

اولین پرواز تهران ـ یاسوج به زمین نشست

اولین پرواز تهران ـ یاسوج بعد از عملیات بهسازی سطوح پروازی فرودگاه یاسوج بعد از ۳ ماه تعطیلی به زمین نشست.

تین نیوز

اولین پرواز تهران ـ یاسوج بعد از عملیات بهسازی سطوح پروازی فرودگاه یاسوج بعد از ۳ ماه تعطیلی به زمین نشست.

به گزارش صبح زاگرس، اول تیرماه امسال بود که معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از تعطیلی فرودگاه یاسوج به علت اجرای طرح تطویل باند به مدت سه ماه خبرداد و گفت: تطویل باند فرودگاه از دو هزار و۶۰۰ به سه هزار و چهار هزار متر تحول بزرگ در حوزه فرودگاه یاسوج است.

وی با بیان اینکه پس از زیرسازی، آسفالت و روکش آسفالت و تعریض باند قدیم از ۴۵ به ۶۰ متر آغاز می‌شود، افزود: برای اجرای تطویل باند ۲۳ میلیارد هزینه هزینه شده است و با پیشرفت خوبی که داشته ۸۰۰ متر به طول باند اضافه می‌شود.

با افزایش طول باند فرودگاه یاسوج به طول ۸۰۰ متر امکان نشست و برخاست هواپیماهای تا رده بدنه متوسط از جمله فوکر۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ فراهم می‌شود.

هم اکنون پروازهای این فرودگاه به جز روز شنبه در طول ایام هفته توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ATR۷۲ به مقصد تهران و بالعکس انجام می‌شود.

برنامه زمانی پروازهای یکشنبه تا جمعه فرودگاه یاسوج مهرماه امسال در حالی طبق نامه رسمی شرکت آسمان از ۱۰ مهر ماه تا پایان برنامه زمستانی سال جاری آغاز شده ولی افزایش ناگهانی ۱۰۰ هزار تومانی قیمت بلیت مردم را شوکه کرد.

مسئولان فرودگاه یاسوج نسبت به این افزایش قیمت بلیط‌ها توسط شرکت هواپیمایی آسمان واکنش نشان دادند و اعلام کردند: آنچه که وظیفه و اختیارات فرودگاه است، ایجاد بستر و زیرساخت انجام پروازها بصورت ایمن و امن است اگرچه بحث قیمت گذاری و فروش بلیت جزو اختیارات هیچ فرودگاهی نیست اما برحسب وظیفه اجتماعی، دغدغه‌ها و مراتب نارضایتی‌مان را به شرکت هواپیمایی آسمان از نرخ‌های فعلی اعلام کرده‌ایم و این شرکت قول مساعد پیرامون بازنگری نرخ‌ها در ادامه روند پروازی را اعلام کرده‌اند.

 

منبع: صبح زاگرس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.