| کد خبر: 156462 |

حضور استاندار کرمان در مناطق زلزله زده و بررسی روند خدمات رسانی

استاندار کرمان پس از جلسه ستاد بحران استان، ظهر امروز به منظور بازدید از مناطق زلزله زده به اتفاق معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون امور عمرانی استانداری، اعضای ستاد مدیریت بحران، شورای تامین استان و نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران در روستاهای بخش کوهساران شهرستان راور حضور یافتند و روند خدمات رسانی به زلزله زدگان را مورد بررسی قرار دادند.

تین نیوز

استاندار کرمان پس از جلسه ستاد بحران استان، ظهر امروز به منظور بازدید از مناطق زلزله زده به اتفاق معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون امور عمرانی استانداری، اعضای ستاد مدیریت بحران، شورای تامین استان و نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران در روستاهای بخش کوهساران شهرستان راور حضور یافتند و روند خدمات رسانی به زلزله زدگان را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش وزارت کشور، علیرضا رزم حسینی ضمن بازدید از منازل آسیب دیده هجدک و هم چنین روستاهای گروک، گورک و ... از توابع بخش کوهساران با مردم زلزله زده در مسجد روستای گورک دیدار و گفتگو کرد و از آمادگی ستاد مدیریت بحران استان خبر داد.

استاندار کرمان در این دیدار با اشاره به این که استان کرمان یکی از مناطقی است که روی گسل زلزله قرار دارد گفت: هر ساله در استان کرمان بیش از هزار زلزله به وقوع می پیوندد که مردم کمتر متوجه آن می شوند.

رزم حسینی به وقوع زلزله در منطقه شهداد به بزرگی 5 ریشتر اشاره کرد و گفت: امروز نیز ساعت شش و دو دقیقه صبح زلزله ای به بزرگی 6.2 ریشتر در استان به وقوع پیوست که در این راستا ستاد مدیریت بحران استان در دقایق اولیه برگزار شد.

وی با تاکید براینکه اگر منازل منطقه بخش کوهساران با تسهیلات دولتی بازسازی و مقاوم سازی نشده بود، آمار تلفات زلزله امروز زیاد بود، یادآورشد: در ساعات اولیه وقوع زلزله، وزیر کشور، معاون اول رئیس جمهور علی رغم حضورشان در روسیه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هم چنین وزیر راه و شهرسازی طی برقراری تماس تلفنی برای کمک رسانی لازم به استان کرمان، دستورات ویژه ای صادر کردند.

استاندار کرمان تصریح کرد: بازدید های میدانی توسط تیم های کارشناسی صورت گرفته که پس از برآورد خسارت این زلزله و تصویب آن در ستاد مدیریت بحران استان، به دولت ارسال خواهد شد.

رزم حسینی از تجهیز اردوگاه موقت توسط جمعیت هلال احمر استان در منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق گزارشات کارشناسان، پس از وقوع زلزله، پس لرزه هایی به وقوع می پیوندد که روند پس لرزه های زلزله اخیر استان کرمان خوش خیم است و جای هیچگونه دغدغه و نگرانی وجود ندارد.

بازگشایی راه ها و وصل برق در مناطق زلزله زده

جانشین ستاد مدیریت بحران استان نیز با اشاره به وقوع زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر در ساعت 6 و دو دقیقه صبح امروز، در عمق ده کیلومتری زمین، در دهستان حرجند از توابع بخش کوهساران، گفت: شهر هجدک و هفده روستای دهستان حرجند از توابع بخش کوهساران کانون زلزله اخیر بوده اند.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی با اشاره به اینکه 68 روستای بخش کوهساران، 10 هزار نفر جمعیت دارای سکنه دارند، افزود: در این منطقه بیش از 108 چشمه و قنات وجود دارد که 90 درصد قنوات در اثر زلزله اخیر ریزش کرده اند که طی بازدید میدانی عوامل جهاد کشاورزی، لایه روبی قنوات صورت می پذیرد.

وی با تاکید براینکه بازدید از 70 روستای منطقه توسط جمعیت هلال احمر استان، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن انجام شده و آماربرداری صورت گرفته است، یادآورشد: چهارده تیم امدادی و 60 نیروی امدادی در ساعات اولیه به منطقه اعزام شدند.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان از اعلام آمادگی استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان برای پشتیبانی خبر داد و تصریح کرد: بالگرد جمعیت هلال احمر استان خوزستان در ساعات اولیه وارد استان کرمان شده است.

موسوی به زلزله سال 83 شهرستان های زرند و راور اشاره کرد و گفت: ساختمان هایی که در همان سال توسط دولت مقام سازی شده بود، موجب گردید تا در زلزله اخیر استان، تلفات جانی نداشته باشیم و خسارت در حد خانه هایی است که بدلیل غیرمقام بودنشان، باید در گذشته تخریب می شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از زلزله 6.1 ریشتر صبح امروز، 53 پس لرزه به وقوع پیوسته است، افزود: راه های مسدود شده، با کمک اداره راهداری بازگشایی شده و همچنین قطع برق در دو روستا نیز با هماهنگی های صورت گرفته، وصل شده است و هم اکنون مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد.

تشکیل شورای مدیریت بحران شهرستان راور در دقایق اولیه زلزله

فرماندار شهرستان راور نیز در ادامه با اشاره به تشکیل شورای مدیریت بحران شهرستان در دقایق اولیه و اعزام اکیپ های امدادی به منطقه، یادآورشد: بخش کوهساران و شهر هجدک یکی از مناطق زلزله خیز استان است.

میرصادقی با اشاره به اینکه زلزله سال 83 شهرستان راور موجب شد تا مقاوم سازی منازل از سوی دولت صورت بگیرد، تصریح کرد: 10 اکیپ از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 14 اکیپ از جمعیت هلال احمر استان آماربرداری را از ساعات اولیه آغاز کرده اند.

تقدیر نماینده مردم کرمان و راور از عملکرد مسئولان استان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز از نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان و مدیران استان که در دقایق اولیه زلزله ستاد مدیریت بحران استان را تشکیل داده و دستورات اولیه را صادر کردند، تقدیر کرد.

محمدمهدی زاهدی تصریح کرد: زلزله استان کرمان که به بزرگی 6.1 ریشتر و مشابه زلزله استان کرمانشاه بود، تلفات جانی نداشت که این از معجزات الهی است و باید خداوند را شاکر بود.

وی با تاکید براینکه مدیران استان از همان دقایق اولیه پای کار بودند و مسائل و مشکلات رصد و بررسی گردید، خاطرنشان کرد: امید می رود مردم با حسن نیت به میدان آمده و مسئولین را یاری نمایند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.