| کد خبر: 150882 |

مدیر گروه سلامت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

۵ کودک رفسنجانی بر اثر حوادث ترافیکی جان باخته اند

مدیر گروه سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از مرگ پنج کودک رفسنجانی در سال جاری بر اثر حوادث ترافیکی خبر داد.

تین نیوز

مدیر گروه سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از مرگ پنج کودک رفسنجانی در سال جاری بر اثر حوادث ترافیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروین نخعی شنبه شب در حاشیه عیادت از کودکان بستری در بخش اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان اظهار داشت: شعار جهانی هفته کودک «هر کودک نشانه خدا است» می باشد و کودکان انگیزه زندگی و مایه نشاط برای والدین هستند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که گروه سلامت و خانواده برای گروه سنی کودکان انجام داده است، برگزاری کلاسهای آموزشی برای احیای نوزادان و کودکان بود چرا که هر گاه برای کودک حادثه ای رخ داده، خانواده و اطرافیان نمی دانند که چگونه با آن حادثه برخورد کنند.

نخعی با ابراز تأسف از آمار زیاد مرگ کودکان بر اثر حوادث، تأکید کرد: از علل اصلی مرگ کودکان در رفسنجان حوادث است لذا تمرکز خود را بر پیشگیری از حوادث گذاشته ایم.

مدیر گروه سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: بیشتر مرگ و میرهای کودکان زیر پنج سال در رفسنجان ناشی از حوادث ترافیکی است و متاسفانه این حوادث ترافیکی در این شهرستان برای کودکان حادثه ساز شده که می طلبد خانواده ها و والدین نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند لذا به پرسنل خودمان، مربیان بهداشت مدارس و اولیاء دانش آموزان آموزش داده ایم.

نخعی در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه در کل دنیا نشستن کودکان زیر ۱۲ سال جلوی ماشین ممنوع است ولی گاهی اوقات کودک بدون صندلی کودک و بدون بستن کمربند ایمنی جلو می نشیند یا ایستاده یا سر و بدن خود را تا نصفه از شیشه ماشین بیرون برده یا اینکه کودک از ماشینهایی که سقفشان باز می شود خود را بیرون می برد که امکان دارد با کوچکترین ترمز، گردن یا قفسه سینه کودک به موانعی از ماشین برخورد و دچار حادثه ای تلخ و ناگوار شوند.

مدیر گروه سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: متاسفانه اینگونه حوادث ترافیکی در رفسنجان مرتب تکرار می شود به طوری که در شش ماهه نخست امسال از هشت مورد مرگ کودکان زیر پنج سال پنج مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

نخعی ادامه داد: اینگونه مرگ و میرها با کمی دقت و توجه والدین قابل اجتناب است و جلوی چنین حوادثی را راحت تر می توان گرفت.

مدیر گروه سلامت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: سال گذشته از مجموع ۲۹ مورد مرگ کودک زیر پنج سال در رفسنجان هفت مورد بر اثر حوادث ترافیکی بوده است.

نخعی همچنین گفت: سال گذشته ۴۲ مسمومیت برای کودکان زیر پنج سال رفسنجانی اتفاق افتاده که بیشتر این مسمومیت ها ناشی از مصرف متادون بوده است.

وی تأکید کرد: والدین باید توجه داشته باشند شیشه های حاوی متادون که قفل کودک دارند را در دسترس کودکان قرار ندهند و یا اگر محتوی متادون را در شیشه های شربت سرماخوردگی یا غیره خالی می کنند این شیشه را در معرض دید کودکان قرار ندهند.


 

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.