| کد خبر: 141351 |

فراهم شدن مقدمات ایجاد بندری خشک در منطقه ویژه اقتصادی

ایجاد بندر خشک در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در دستور کار است.

تین نیوز
ایجاد بندر خشک در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در دستور کار است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفت: برای ایجاد بندر خشک ، زمینی به وسعت 1800 هکتار در شمال منطقه ویژه اختصاص داده شده و زیر ساخت های لازم هم برای انبار کالاها از بندرهای کشور در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان  فراهم شده است.

 نصرت الله ضیاء شهابی با اشاره به صادرات 37 میلیون و 872 هزار دلار کالاهای تولیدی از جمله نوع طعم های خوراکی ، دانه های رنگ ، چسب های نواری و اسپری های دامی از منطقه ویژه اقتصادی  سیرجان افزود:  کالاهای تولیدی از طریق گمرک این منطقه به کشورهای آسیایی و حوزه خلیج فارس صادر می شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی  سیرجان گفت: در اجرای طرح توسعه و خروج از رکود برخی از کارگاه ها و کارخانه های این منطقه از ابتدای امسال 200 نفر جذب بازار کار شدند و میزان اشتغال در 35 کارگاه و کارخانه فعال منطقه ویژه اقتصادی سیرجان به بیش از2300 نفر رسید.

ضیاء شهابی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان را 40 هزار میلیارد ریال دانست و گفت: در راستای توجه به سرمایه گذاری افراد یا شرکت ها زیرساخت ها و امکانات آماده است و صادرات و واردات نیز از گمرک همین محل  انجام می شود. 

بندر خشک ، بندری درون سرزمینی چند منظوره است که به طور مستقیم  از طریق جاده یا راه آهن به بندر دریایی وصل می شود و مرکزی برای انتقال کالاها به مقصدهای داخلی و نیز ذخیره و انبار کالاها است. 

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.