| کد خبر: 139818 |

ورودی‌ها و کمربندی شهر جیرفت در بلاتکلیفی

بلوار ورودی شهرستان جیرفت هر ساله به علت وجود سنگ‌های بزرگ تعبیه شده شاهد چندین فقره تصادف است و ورودی و خروجی این شهر دارای وضعیت آسفالت مناسب نیست و طی 5 سال گذشته مورد بی‌توجهی مسؤولان واقع شده است.

تین نیوز

بلوار ورودی شهرستان جیرفت هر ساله به علت وجود سنگ‌های بزرگ تعبیه شده شاهد چندین فقره تصادف است و ورودی و خروجی این شهر دارای وضعیت آسفالت مناسب نیست و طی 5 سال گذشته مورد بی‌توجهی مسؤولان واقع شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، ورودی هر شهری نماد و معرف فرهنگ، آداب، رسوم و تمدن آن شهر است در حالی که شهرستان جیرفت با وجود تمدن بیش از 7 هزار سال و برخورداری از اقلیمی چهار فصل، مناطق تاریخی و گردشگری فراوان، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند اما با این وجود از شهرسازی مناسبی برخوردار نبوده مانند نوع تابلوگذاری‌ها، وضعیت آسفالت خیابان‌ها، فضای سبز و ... در مجموع چهره زیبایی به شهر نداده است.

 

این شهرستان در فصل تابستان و به ویژه ایام تعطیلات به علت برخورداری از مناطق سردسیر و خوش آب و هوا پذیرای خیل گردشگران زیادی از استان‌های همجوار و شهرهای استان است که در مناطق سردسیر این شهر از جمله مناطقی همچون جبالبارز، درب بهشت، دلفارد و اسفندقه حضور پیدا می‌کنند، اما با توجه به عبور مسافران این مناطق از شهرستان جیرفت با وضعیت نامناسب خیابان‌های ورودی این شهر برخورد می‌کنند.

 

وضعیت نامناسب روشنایی در کمربندی جیرفت از سمت بندرعباس/تکلیف این کمربندی هنوز مشخص نیست

 

اگر از سمت بندرعباس و شهرستان‌های جنوبی استان به این شهر سفر کنید به جاده کمربندی شهر برمی‌خورید که در آن درختان تنومندی از خرما کاشته شده و با سنگ‌های بزرگی به صورت بلوار در آمده است و در این بلوار به اصطلاح کمربندی، با کمال تأسف روشنایی مناسب وجود ندارد و تاکنون بیش از 10 تصادف بر اثر اصابت خودروهای عبوری با سنگ‌های مذکور صورت گرفته است.

 

مرتضی رهبر معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سنگ‌هایی که در کمربندی این شهر از سمت میدان سرجاز تا میدان کشت و صنعت قرار گرفتند کار کارشناسی در جای‌گذاری این سنگ‌ها صورت نگرفته و در همین راستا مکاتبات زیادی با شهرداری جیرفت نیز انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تکلیف این کمربندی هنوز مشخص نیست، بیان داشت: با کمال تأسف تاکنون مشخص نشده که این کمربندی در حیطه وظایف شهرداری و یا اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان است و مسؤولیت ساماندهی کمربندی مذکور در بلاتکلیفی به سر می‌برد. 

 

تاریکی مطلق کمربندی مذکور در نزدیکی شهرک مخابرات/تاکنون شهرداری در این زمینه کاری انجام نداده است

 

موضوع بعد آنکه کمی جلوتر از کمربندی مذکور در نزدیکی شهرک مخابرات کمربندی دیگری وجود دارد که از علائم راهنمایی و رانندگی در این جاده خبری نیست و اگر در شب به این میسر برخورد کنید با تاریکی مطلق مواجه می‌شوید.

 

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در این زمینه گفت: تفاهم‌‌نامه‌ای دو سال پیش با شهرداری و فرمانداری این شهر بسته و مقرر شد که اداره راه و شهرسازی فونداسیون پایه چراغ‌ها را انجام دهد و شهرداری نیز نسبت به احداث پایه چراغ‌ها و روشنایی کمربندی شهر اقدام کند که تاکنون شهرداری در این زمینه کاری انجام نداده است. 

 

وضعیت ورودی و خروجی این شهر از سمت ایستگاه پلیس‌راه/ آسفالت این مسیر به شهرداری محول شده است

 

ورودی و خروجی این شهر از سمت ایستگاه پلیس‌راه که از طریق بلوار به میدان امام حسین(ع) برخورد می‌کند نیز دارای وضعیت آسفالت مناسب برای بلوار نیست و شاهد وجود گودال‌های فراوانی در این بلوار هستیم ورودی شهر که از این بلوار آغاز می‌شود طی 5 سال گذشته مورد بی‌توجهی مسؤولان واقع شده است.

 

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان همچنین با اشاره به این موضوع تصریح کرد: آسفالت خیابان‌های شهر همگی به عهده شهرداری است و از میدان سرجاز تا مرکز شهر که خیابان از وسط شهرک سرجاز عبور می‌کند که طی چندین سال گذشته آسفالت نشده است.

 

وی با اشاره به اختلاف نظر این اداره با شهرداری بر سر آسفالت این خیابان ادامه داد: شهرداری مسؤولیت آسفالت این خیابان را بر عهده این اداره می‌‌داند و ما نیز بر عهده شهرداری می‌‌دانیم که در نهایت کار طی جلسه‌ای که با حضور معاون عمرانی استانداری برگزار شد آسفالت این مسیر به شهرداری محول شد. 

 

نبود علائم راهنمایی برای هدایت خودروها به مسیر کمربندی/تابلوهای مورد نیاز را برای نصب در اختیار شهرداری قرار می‌دهیم 

 

همچنین در این شهر تابلو و علائم رانندگی به میزان کافی برای مشخص کردن مسیرها وجود ندارد به‌شکلی که بعضاً شاهد حضور خودروهای سنگین در مرکز شهر هستیم که خلاف مقررات است زمانی که علت را جویا می‌شویم رانندگان این خودروها مطرح می‌کنند در ورودی شهر علائم راهنمایی برای هدایت خودروها به مسیر کمربندی وجود ندارد و تابلوهای موجود نیز به مرور زمان کم‌رنگ شده است و همچنین اندازه این تابلوها به آن میزان نامناسب است که متن تابلو در معرض دید رانندگان قرار نمی‌گیرد.

 

رهبر در این زمینه مطرح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌منظور کمک به مردم گاهی خط‌‌کشی این کمربندی را انجام داده است و در همین راستا سوء‌تفاهم پیش آمده و فکر می‌کنند که خط‌کشی کمربندی در حیطه وظایف اداره کل راهداری قرار دارد در صورتی که جزو وظایف شهرداری است و با توجه به مشکلات مالی شهرداری، گاهاً در این زمینه به کمک شهرداری رفته‌ایم.

 

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با اذعان به نبود علائم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر این کمربندی گفت: این تابلوها نیز در حیطه وظایف شهرداری است و اگر نماینده شهرداری به این اداره مراجعه کنند تابلوهای مورد نیاز را برای نصب در اختیار آنها قرار می‌دهیم چرا که با توجه به نبود علائم راهنمایی و رانندگی شاهد حضور خودروهای سنگین در مرکز شهر با وجود منع ورودشان هستیم.

 

اکنون با وجود این کاستی‌های محرز جای آن وجود دارد که مسؤولان امر آستین همت را بالا زده و فکری برای ساماندهی تابلوها، علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین آسفالت جاده‌های ورودی شهر کنند.

 

با منابع شهرداری نصب گاردیل در کمربندی شرقی امکانپذیر نیست

رضا سلیمانی رئیس اداره راه و شهرسازی جیرفت نیز به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه تمام بارهای ترافیکی از داخل این محور عبور می‌کند، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان نسبت به نصب گاردیل در کمربند شرقی جیرفت اقدام کند تا شاهد تلفات بیشتر انسانی در این محور نباشیم.

 

وی با بیان اینکه با منابع شهرداری نصب گاردیل در کمربندی شرقی امکانپذیر نیست، عنوان کرد: فقط بودجه منابع ملی اداره کل راهداری جنوب کرمان می‌تواند جلوی تلفات انسانی را بگیرد چرا که راهداران امروز ما در گذشته این کمربندی را ساختند و از نصب گاردریل خودداری می‌کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.