| کد خبر: 5460 |

برنامه‌های جدید برای اجرای منوریل کرمانشاه

تین نیوز | سرپرست سازمان قطار شهری کرمانشاه با بیان اینکه مقرر شده منوریل کرمانشاه به قطار سبک شهری تبدیل شود، گفت: منوریل از سه‌راه 22 بهمن تا چهارراه بسیج با یک رمپ وارد مرحله زیرگذر شده و از میدان آزادی تا میدان فردوسی ادامه می‌یابد.
 
سعید سلیم‌ساسانی اظهار داشت: پروژه قطار شهری کرمانشاه براساس مصوبات صورت گرفته در سال 84 پی‌گیری شد.
 
به گفته وی، در سال 88 کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور مقرر کرد که پروژه منوریل در کرمانشاه ساخته شود و براساس  همین مصوبات، معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری طی موافقت‌نامه‌ای با شهرداری کرمانشاه آن ‌را عملیاتی کرد.  
 
سرپرست سازمان قطار شهری کرمانشاه تصریح کرد: در سال 89 مصوبات این پروژه در ردیف بودجه مجلس قرار گرفت و از تابستان 90 عملیات اجرایی ساخت منوریل در کرمانشاه آغاز شد.
 
وی با بیان اینکه تاکنون این پروژه 12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، خاطرنشان کرد: با وجود انتقادات و نظراتی که در گذشته و در حال حاضر وجود دارد، مقرر شده که منوریل کرمانشاه به قطار سبک شهری تبدیل شود.
 
ساسانی با اشاره به اینکه مسئولان جدید استان بسیار منطقی و کارشناسانه با موضوع تغییر سیستم منوریل کرمانشاه برخورد می‌کنند، افزود: تغییر سیستم  منوریل به قطار سبک شهری به‌منظور جلوگیری از به‌هم‌ریختگی فضای شهر و به‌دلیل کم بودن عرض خیابان‌های مرکز شهر است.
 
این مسئول اذعان داشت: منوریل کرمانشاه از مسیر سه‌راه 22 بهمن تا چهارراه بسیج به‌وسیله یک رمپ وارد مرحله زیرگذر خواهد شد و این روند از میدان آزادی تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.
 
به گفته سرپرست سازمان قطار شهری کرمانشاه، مصوبات احداث قطار شهری و سیستم‌های ریلی تنها برای هفت کلان‌شهر کشور در نظر گرفته شده بود که سهم شهرهای کرمانشاه و قم از این تعداد منوریل بوده است.
 
وی ابراز داشت: با وجود اینکه سیستم‌های ریلی و منوریل در سراسر دنیا احداث می‌شوند، به مراتب تیراژ استفاده از قطار سبک شهری نسبت به منوریل بیشتر بوده و امکان استفاده مسافران از قطار سبک شهری را در هر ایستگاه فراهم می‌کند.
 
سرپرست سازمان قطار شهری کرمانشاه تغییر سیستم منوریل به قطار سبک شهری را نیازمند تقویت سازه‌ها و ستون‌های احداث شده عنوان کرد و افزود: همسان‌سازی این پروژه با شهرهای دارای سیستم ریلی و استفاده از تجربه‌های آنان موجب بهبود عملکرد پروژه منوریل کرمانشاه خواهد شد.
 
ساسانی با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده برای تغییر سیستم منوریل کرمانشاه به قطار سبک شهری توسط مسئولان اجرایی استان انجام گرفته، افزود: در جلسات آینده با مسئولان کشوری، مصوبات دقیق این امر مشخص می‌شود.
 
این مسئول تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی سیستم قطار سبک شهری در کرمانشاه، روزانه 16 هزار مسافر در 22 دقیقه با 80 واگن به‌صورت رفت و برگشت از سه‌راه مسکن تا میدان فردوسی کرمانشاه جا به‌جا شوند.
 
به گفته سرپرست سازمان قطار شهری کرمانشاه، اعتبارات لازم برای ادامه ساخت پروژه قطار سبک شهری در کرمانشاه از بودجه محل اعتبارات سرمایه ملی کشور تامین می‌شود.
 
وی بیان داشت: برای اجرا شدن پروژه منوریل در کرمانشاه ابتدا باید مصوبات در نظر گرفته شده توسط شورای عالی ترافیک و حمل و نقل کشور اعلام شود و سپس مسئولان در معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و کمیسیون ماده 215، موافقت خود را برای ادامه این پروژه اعلام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • داریوش 0 0

    سلام من هم باقطارسبک شهری موافقم