| کد خبر: 167042 |

◄ رتبه دوم ترانزیت کشوری برای مرز پرویزخان

مرز پرویزخان با سهم 16 درصدی از حجم کل کالاهای ترانزیتی به داخل کشور در سال گذشته دومین مرز فعال کشور درزمینهٔ ورود کالاهای ترانزیتی شناخته شد.

تین نیوز

مرز پرویزخان با سهم 16 درصدی از حجم کل کالاهای ترانزیتی به داخل کشور  در سال گذشته دومین مرز فعال کشور در زمینهٔ ورود کالاهای ترانزیتی شناخته شد.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: این مرز در سال گذشته 16 درصد از حجم کل کالاهای ترانزیتی به داخل کشور را به خود اختصاص داد.

بهمن خسروانی با اشاره به ترانزیت یک‌میلیون و 450 هزار و 272 تن کالا در سال گذشته از این مرز، افزود: مرز پرویزخان سال گذشته دومین مرز فعال کشور درزمینهٔ ورود کالاهای ترانزیتی شناخته شد.

او به افزایش 19 درصدی ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: پس از بندر شهید رجایی، مرزهای پرویزخان، بازرگان و باشماق به ترتیب با 16 و 10 درصد به‌عنوان فعال‌ترین مرزهای کشور در امر ورود کالاهای ترانزیتی به شمار می‌روند، به‌طوری‌که 71 درصد از حجم ترانزیت کل کشور به این مرزها اختصاص دارد.

خسروانی افزود: بیش‌ترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور به مسیر پرویز خان - بندر امام با جابجایی یک‌میلیون و 450 هزار و 272 تن کالا اختصاص دارد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه نیز به رشد 56 درصدی ترانزیت کالا ازنظر ارزش از مرز پرویزخان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت:

خلیل حیدری گفت: وی عمده کالاهای ترانزیت خارجی ورودی به گمرک پرویزخان را مازوت، نفتا و کاندانسیت عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه نیز درباره این مرز گفت: سال گذشته 34 میلیون لیتر سوخت به ارزش 435 میلیارد ریال در جایگاه‌های مرزی پرویزخان فروش رفته است.

به گزارش ایرنا، مرادحاصل مرادی گفت: بر اساس ارقام ذکرشده، فروش نفت گاز در جایگاه‌های سیار پرویزخان در سال گذشته نسبت به سال 95، ازنظر ریالی 65 و ازنظر حجم 52 درصد افزایش داشته است.

او گفت: 88 هزار لیتر بنزین به شیوه باک پر در مرز پرویزخان در سال گذشته جابه‌جا شد که نسبت به بازه زمانی سال 95؛ حدود 13 درصد رشد داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.