| کد خبر: 159241 |

افتتاح دو پروژه ریلی کرمانشاه و ارومیه در دهه فجر

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از اتصال ریلی فیروزان به کرمانشاه در دهه فجر امسال خبر داد.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از  اتصال ریلی فیروزان به کرمانشاه در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، جبارعلی ذاکری گفت: پروژه ملایر-فیروزان-کرمانشاه و مراغه-ارومیه حدفاصل مهاباد تا ارومیه در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود .

او  گفت: هفته آینده کمیسیون تعیین سرعت راه‌آهن برای بررسی مسیر ملایر-کرمانشاه اعزام می‌شود تا پس از بررسی، پیمانکار پروژه ظرف یک ماه نواقص را به‌منظور بهره‌برداری برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ذاکری افزود: پروژه فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر باهدف اتصال استان کرمانشاه به شبکه ریلی آغاز شد و از شهرهای زاگرس و بیستون عبور می‌کند. ضمن اینکه در این طرح ۴ ایستگاه با مساحت ۴۷ هزار و ۲۵۹ مترمربع زیربنا و ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع محوطه طراحی‌شده است.

او در ادامه گفت: پروژه مهاباد ارومیه از مبدأ مهاباد آغاز و پس از عبور از شهر نقده به ارومیه منتهی می‌شود به‌علاوه در این طرح دو ایستگاه با مساحت ۲۷ هزار و ۴۱۶ مترمربع زیربنا و ۸۵۰ هزار مترمربع محوطه طراحی‌شده است.

وی در ادامه با توجه به وضعیت بودجه و اعتبارات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در سال ۹۷ اظهار داشت: رویکرد تأمین مالی پروژه‌های ریلی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تمرکز بر بودجه عمرانی کشور به استفاده از فاینانس و استفاده از صندوق توسعه ملی تغییر کرده است.

ذاکری افزود: به دنبال نهایی کردن خطوط اعتباری فاینانس ۵ پروژه ریلی در سال جاری هستیم و همچنین قرارداد تجاری خط آهن کرمانشاه-خسروی بین ایران و چین در هفته گذشته نهایی و مبادله شد.

 همچنین ذاکری نسبت به پیگیری عملیاتی شدن خط اعتباری کشور چین برای پروژه‌های ریلی همدان-سنندج، رشت-آستارا، چابهار-زاهدان، میانه-اردبیل و میانه-تبریز پیش از آغاز سال مالی ۹۷ ابراز امیدواری کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    امید به ابادانی ایران . امیدواریم تمام این خطوط افتتاح شوند.باید درک کنیم لیاقت مردم ما بیشتر از اینهاست .امیدوارم روزی برسد که مردم ما دیگر شاهد سالی 17000 کشته نباشند با گسترش ریل ،حداقل ما به ترکیه با 4000 کشته برسیم. خود همین ده ها میلیارد دلار هزینه به کشور تحمیل میکند که میتوانست خرج عمران اشتغال شود بجای تصادفات و الودگی هوا و ترافیک ،