| کد خبر: 156261 |

◄ زمان اتمام پروژه بزرگراه کربلا

مجتبی نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از اتمام پروژه «بزرگراه کربلا» تا پایان سال آینده خبر داد به گزارش تین، نیک کردار با اشاره به شروع احداث پروژه بزرگراه کربلا از اوایل دهه 60، گفت: تلاش بر این بود در استان کرمانشاه تا مرز خسروی مسیر به شکل بزرگراهی شود که در طول این سال‌ها قسمت‌هایی از کار انجام‌شده و در دهه اخیر تمرکز ویژه‌ای بر این پروژه صورت گرفت.

تین نیوز

مجتبی نیک‌کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از اتمام پروژه «بزرگراه کربلا» تا پایان سال آینده خبر داد.

نیک‌کردار با اشاره به شروع احداث پروژه بزرگراه کربلا از اوایل دهه 60، گفت: تلاش بر این بود در استان کرمانشاه تا مرز خسروی مسیر به شکل بزرگراهی شود که در طول این سال‌ها قسمت‌هایی از کار انجام‌شده و در دهه اخیر تمرکز ویژه‌ای بر این پروژه صورت گرفته است.

نیک‌کردار مسیر بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه را 280 کیلومتر عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این پروژه از مسیر کنگاور تا سرپل ذهاب تکمیل‌شده است و از کنگاور تا مرز خسروی به‌طور کامل بزرگراه خواهد بود و تکمیل مسیر بزرگراهی در ارتقا ایمنی راه‌ها و سلامت مسافران تأثیر بسیار خواهد داشت.

وی افزود: تنها در سال جاری 37 کیلومتر از پروژه در مسیر کرند غرب به سرپل ذهاب به بهره‌برداری رسید.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه کار پروژه در دو قطعه هشت کیلومتری و 16 کیلومتری در مسیر سرپل ذهاب به قصر شیرین باقی‌مانده است، گفت: در این دو قطعه دو پیمانکار فعال هستند و امیدواریم تا پایان سال به‌شرط تأمین اعتبارات مناسب کار تمام شود.

به گزارش ایسنا، نیک‌کردار افزود: برای تکمیل این دو قطعه حدود 50 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

 پیش‌ازاین مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، پیشرفت فعلی این قطعه را ۹۰ درصد و اعتبار هزینه شده این ۱۱ کیلومتر را 20 میلیارد تومان اعلام کرده بود.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز گفته بود: این مسیرها علاوه بر تسهیل در سفرهای زوار، در سایر ایام سال نیز در افزایش ترانزیت کالا و خدمات به کشور عراق و سایر همسایگان غربی بسیار مؤثر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.