| کد خبر: 150323 |

معاون استانداری کرمانشاه خبر داد:

احداث 140 هکتار پارکینگ در مرز خسروی برای زوار اربعین

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از احداث 140 هکتار پارکینگ در مرز خسروی در آستانه اربعین حسینی خبر داد.

تین نیوز

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از احداث 140 هکتار پارکینگ در مرز خسروی در آستانه اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجتبی نیک کردار در همایش «راهوران محله» که امروز (18 مهرماه) با حضور جمعی از فرماندهان انتظامی، مسئولان استان و راهواران محله در محل تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه امسال مرز خسروی و استان کرمانشاه میزبان زوار اربعین خواهد بود، گفت: از ماه ها پیش بازگشایی مرز به صورت غیررسمی اعلام شد، اما امروز دیگر مرز خسروی به صورت رسمی بعنوان یکی از مرزهای کشور برای تردد زوار اربعین مطرح است.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین از همان روزهای ابتدایی اعلام مرز خسروی به عنوان یکی از مرزهای تردد زوار کار خود را در استان آغاز کرده است، اظهار کرد: این ستاد مشتمل بر 17 کمیته است که کمیته «زیرساخت» به عنوان یکی از کمیته‌های اصلی این ستاد مطرح است.

وی اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی سعی داریم تا شروع حرکت زوار اربعین تمام زیرساخت‌های استان برای پذیرایی از زوار آماده باشد.

نیک کردار با اشاره به پیش بینی تردد 500 هزار زائر از مرز خسروی در اربعین امسال، گفت: تعداد دقیق زوار برای هیچ کس مشخص نیست و همه چیز در حد حدس و گمان است و ما باید برای همه شرایط آماده باشیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به افتتاح 25 کیلومتر از مسیر بزرگراه کربلا در مسیر کرندغرب-سرپل ذهاب در هفته دولت سال جاری، گفت: هشت کیلومتر دیگر این مسیر نیز در نزدیکی‌های کرند غرب هفته آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: با این احتساب در بحث مسیر بزرگراهی که به نام بزرگراه "کربلا" نیز نامگذاری شده مشکلی برای تردد زوار نداریم.

نیک کردار از تدوین طرح‌های ترافیکی ویژه اربعین خبر داد و اظهار کرد: اقدامات دیگری از جمله ساخت و احداث پارکینگ نیز در حال انجام است.

وی از آماده سازی 140 هکتار پارکینگ خبر داد و اظهار کرد: برای استقرار 50 هزار وسیله نقلیه سواری در مرز خسروی پارکینگ پیش بینی شده و این علاوه بر پارکینگ‌های مستقر در قصرشیرین است.

نیک کردار افزود: همچنین دو دوربرگردان در مسیر قصرشیرین- مرز خسروی ایجاد می‌شود و روکش آسفالت، تامین روشنایی و تامین آب نیز برای زوار در دستور کار است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تنها وجود مسیر مطلوب در برقراری نظم ترافیکی کفایت نمی‌کند، گفت: در کنار بحث مسیر و راه نیاز به حضور مستمر و قدرتمند پلیس برای برقراری نظم و امنیت در سطح راه‌ها داریم.

نیک کردار با اشاره به وجود 70 روستا در مسیر راه کربلا در استان گفت: استفاده از دهیاران این روستاها جهت برقراری نظم و امنیت مسیر تردد زوار می تواند بسیار راهگشا باشد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه امسال اولین سال میزبانی استان برای تردد زوار اربعین است، گفت: امسال با مشاهده حجم واقعی تردد زوار و احصاء مشکلات، برنامه‌ریزی برای سال آینده را ارتقا خواهد داد و سال آینده می‌توانیم میزبان بهتری برای زوار باشیم.

نیک کردار در ادامه با تقدیر از عملکرد پلیس و بویژه پلیس راه، گفت: در دهه گذشته سیر کاهشی فوتی‌های تصادفات را شاهد هستیم و این امر در کنار بحث ارتقا راه‌ها نشان از عملکرد موفق پلیس راه دارد.

وی با اشاره به فوت 140 نفر در تصادفات برون شهری استان در پنج ماهه امسال، گفت: این امر علی رغم کاهش هشت درصدی که نسبت به سال گذشته دارد باز هم زیاد است و باید به سمتی برویم که فوتی‌های تصادفات به حداقل برسد.

نیک کردار با اشاره به آسفالت 70 درصد راه‌های روستایی استان، گفت: این امر موجب افزایش سرعت در راه‌های روستایی و به تبع آن افزایش آمار تصادفات شده و نیاز است پلیس راه برنامه ویژه‌ای در این حوزه در نظر گیرد.

وی با اشاره به وجود 1700 دهیار در استان، گفت: دهیاران ظرفیت مطلوبی برای آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی و برقراری نظم و امنیت در راه‌های روستایی هستند که باید از این ظرفیت استفاده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.