| کد خبر: 141636 |

نداشتن راه‌آهن از عوامل توسعه نیافتگی کرمانشاه بوده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: پیوستن کرمانشاه به شبکه ریلی کشور می‌تواند استان را متحول کند.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: پیوستن کرمانشاه به شبکه ریلی کشور می‌تواند استان را متحول کند.

رضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رسیدن راه‌آهن به کرمانشاه، اظهار کرد: اهمیت سیستم حمل و نقل ریلی و امنیت، سرعت و صرفه اقتصادی آن امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست و خوشبختانه با تلاشی که از قبل انجام شده و عزم جدی دولت تدبیر و امید، مردم کرمانشاه نیز از این پس از این مزیت بهره‌مند می‌شوند.

وی نبود راه‌آهن در سال‌های گذشته را یکی از عوامل اصلی توسعه نیافتگی استان دانست و تصریح کرد: اگر راه آهن داشتیم 10 سال قبل کارخانه خودروسازی و ده ها کارخانه‌ دیگر و صنایع پایین دستی آنها در استان راه‌اندازی شده بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از تاثیر وجود راه آهن بر اقتصاد، تولید و تجارت استان هم یاد کرد و گفت: سیستم حمل و نقل ریلی نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های تولید و خدمات دارد.

وی هزینه حمل و نقل را یکی از موله‌های موثر بر هزینه تمام شده تولید دانست و یادآوری کرد: از این پس می‌توان حمل و نقل ماشین آلات و مواد اولیه را با هزینه کمتری برای واحدهای صنعتی و معدنی استان انجام داد، خصوصا برای مواد و تجهیزاتی که از گمرک‌ها و بنادر نقاط مختلف کشور باید تا استان حمل شود.

رحیمی اظهار کرد: ما اکنون صنایع مهمی از جمله دو واحد ذوب آهن در دست احداث داریم که وجود راه‌آهن می‌تواند ماشین آلات و مواد اولیه این صنایع را با سرعت بیشتر و هزینه کمتری وارد استان کند.

به گفته این مسئول، از سوی دیگر مواد معدنی و محصولات کشاورزی استان مانند گندم، نخود، چقندر و... نیز از این پس با هزینه کمتری از کرمانشاه به نقاط دیگر کشور ارسال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه بر لزوم امتداد راه آهن تا مرز خسروی هم تاکید کرد و یادآور شد: باید راه آهن کرمانشاه را تا مرز عراق پیش ببریم، تا از آنجا به خانقین عراق، بندر لازقیه و مدیترانه شرقی متصل شویم و تجارت و صادرات استان را رونق دهیم.

وی از تاثیر سیستم حمل و نقل ریلی بر جابجایی مسافر در استان نیز یاد کرد و ادامه داد: مردم کرمانشاه از این پس می‌توانند به واسطه وجود قطار سفر راحت و امن به نقاط مختلف کشور و خصوصا تهران و مشهد مقدس داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: از سوی دیگر وجود قطار بر رونق توریسم و گردشگری استان هم بسیار موثر است و مردم استان‌های دیگر هم می‌توانند به راحتی با کمک قطار به کرمانشاه سفر کنند.

 رحیمی معتقد است، رسیدن قطار به کرمانشاه در کنار تلاشی که مسئولین، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی برای استان می‌کنند باعث تحول در استان خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.