| کد خبر: 83444 |

مدیر راهداری اداره‌‌کل راهداری کردستان مطرح کرد

میزان خسارات وارده به راه‌های کردستان مشخص نیست

تین نیوز | مدیر راهداری اداره‌‌کل راهداری کردستان با یادآوری سیلاب‌های دو روز گذشته و ریزش کوه در مسیرهای مواصلاتی استان، خساراتی به راه‌های استان وارد شده که میزان خسارت وارد شده هنوز مشخص نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، محمد راشد مدرس‌گرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش عوامل راهداری با وجود ادامه داشتن بارش باران در شهرهای مختلف استان تمام محورهای اصلی و فرعی باز و تردد بدون مشکل در آنها امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی تمام روستاها نیز باز است، خاطرنشان کرد: مسیر سقز به بانه که بر اثر ریزش کوه بسته شده بود با تلاش عوامل راهداری استان بعد از انسداد ۱۲ ساعته در ساعت ۹ صبح امروز بازگشایی شد ولی با توجه به ادامه بارش‌ها عوامل راهداری همچنان در حالت آماده‌باش هستند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل مشکلاتی که در بحث جاده‌ها داشتیم تمام توان حوزه راهداری صرف کمک ‌رسانی و پاکسازی در جاده‌ها شد و اقدامات زیادی در حوزه اسکان در راه‌ماندگان انجام داده‌ایم.

مدیر راهداری اداره‌‌کل راهداری کردستان افزود : ۵۰ تا ۶۰ نفر در راه‌مانده در راهدارخانه گردنه خان در مسیر سقز بانه اسکان داده شدند.

به گفته مدرس‌گرجی، در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل بارش باران شدید در چند نقطه از جمله محور بانه ـ مریوان، سقز ـ بانه و سنندج ـ دهگلان کوه ریزش کرده بود که با تلاش‌های عوامل راهداری کاملا پاکسازی شده است.

وی در مورد میزان خسارت وارد شده به حوزه راه‌های استان بر اثر بارندگی‌ و سیلاب‌های شبانه روز گذشته و امروز اظهار کرد: میزان خسارت وارد شده هنوز مشخص نیست، اما جاده و پل ارتباطی برخی روستاها در شهرستان‌های مختلف استان به ویژه در مریوان، سقز و بانه دچار آسیب شده که بعد از برآورد میزان آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر راهداری اداره‌‌کل راهداری کردستان با بیان اینکه در زمینه خدمات‌رسانی و امدادرسانی در حوزه راهداری استان مشکلی نداریم، خاطر نشان کرد: ۴۰۰ نفر نیرو در قالب ۴۰ اکیپ با بکارگیری ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در زمینه ارائه خدمات به مردم در راه‌های استان در قالب طرح امداد نوروزی انجام وظیفه می‌کنند.

مدرس‌گرجی تصریح کرد: ۳۰ راهدارخانه ثابت و سیار در استان کردستان نیز فعال و طی تعطیلات نوروزی امسال در زمینه اسکان و خدمات‌رسانی به مسافران در راه مانده اقدامات خوبی انجام داده‌ است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.