| کد خبر: 161831 |

بارش برف در جاده های استان کردستان

فرمانده پلیس راه کردستان گفت: بارش برف و باران و بروز مه شدید برخی از راه های اصلی بین شهری استان را فرا گرفته است لذا رعایت نکات ایمنی و احتیاط برای تردد در این مسیرها لازم است.

تین نیوز

فرمانده پلیس راه کردستان گفت: بارش برف و باران و بروز مه شدید برخی از راه های اصلی بین شهری استان را فرا گرفته است لذا رعایت نکات ایمنی و احتیاط برای تردد در این مسیرها لازم است.

به گزارش تین‌نیوز، سرهنگ عیسی گوهری اظهار کرد: در برخی جاده های ارتباطی این استان از جمله قروه - همدان، بیجار - زنجان، سنندج - دیواندره - سقز و بانه - سقز شاهد بارش برف هستیم و در بقیه جاده ها نیز بارش باران گزارش شده است.

وی افزود: گردنه ماموخ در مسیر سنندج - دیواندره، برخی از نقاط مسیر سقز - بانه و بیجار - زنجان نیز علاوه بر بارش برف، دارای مه گرفتگی شدید و کاهش دید رانندگان است که رعایت نکات ایمنی برای تردد در این جاده ها ضروری است.

سرهنگ گوهری با بیان اینکه بارش برف و باران در راه های مواصلاتی استان از روز گذشته آغاز شده و طبق اعلام هواشناسی تا اواخر هفته نیز ادامه دارد، تاکید کرد: رعایت فاصله طولی، پرهیز از سبقت های بی مورد و نابجا، سرعت مطمئنه و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ از مواردی است که رانندگان باید برای تردد در این جاده ها آنها را رعایت کنند.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته تصادف فوتی در جاده های این استان روی نداده است ضمن اینکه رعایت نکات ایمنی ضامن کاهش تصادفات در جاده ها است.

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: راهداران کردستان در شبانه روز گذشته بیش از 800 کیلومتر از راه های استان عملیات برف روبی انجام دادند.

محمدراشد مدرس گرجی اظهار کرد: بیشترین بارش برش برف در راه های منتهی به شهرستان های سقز، دیواندره، بانه، بیجار و سروآباد - اورامان انجام شده است.

به گفته وی، هم اکنون تردد در تمام جاده های استان کردستان بدون زنجیر چرخ امکانپذیر است اما همراه داشتن زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات تردد در فصل زمستان برای مسافرت ایمن لازم است.

به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد استان شده و بارندگی های متناوبی با خود به همراه دارد، در طول روزهای هفته پیش رو یعنی از شنبه تا جمعه (یازدهم اسفند) همچنان فعال خواهد بود.

با فعالیت این سامانه بارشی 40 تا 60 میلیمتر بارندگی در نواحی مختلف استان پیش بینی می شود که بارش ها در غرب استان بیشتر از شرق استان ریزش می کند.

هم اکنون 600 راهدار استان کردستان جاده های شهری و روستایی مستقر هستند که 350 نفر از این تعداد با 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر هستند.

راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.