| کد خبر: 161383 |

دید افقی در هزارکانیان دیواندره به 500 متر کاهش یافت

رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان گفت: مه غلیظ و بارش برف و باران دید افقی در برخی مناطق این استان را کاهش داده بطوریکه میزان دید در منطقه هزارکانیان دیواندره به 500 متر رسیده است.

تین نیوز

رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان گفت: مه غلیظ و بارش برف و باران دید افقی در برخی مناطق این استان را کاهش داده بطوریکه میزان دید در منطقه هزارکانیان دیواندره به 500 متر رسیده است.

به گزارش ایرنا، بهرام چاره خواه اظهار کرد: این کاهش دید افقی در زرینه به کمتر از 600 متر و در بیجار به 900 متر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: غلظت مه در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان اوایل صبح بیشتر بود بطوریکه رانندگان هنگام تردد ضمن احتیاط با چراغ روشن تردد کردند.

چاره خواه در خصوص بارش برف و باران و فعالیت سامانه بارشی در آسمان استان تاکید کرد: در شبانه روز گذشته سلین با ثبت 77 میلی متر و هورامان با 71 میلی متر پرباران ترین نقاط کشور بودند.

وی یادآور شد: در بین شهرهای کشور بعد از این دو شهر استان کردستان، نیز روانسر با 63 میلی متر، کامیاران با 60 میلی متر و مریوان با 59 میلی متر به ترتیب پرباران ترین ایستگاه های اصلی بودند.

به گفته وی، در این مدت ایلام با 47 میلی متر بارندگی پر باران ترین مرکز استان کشور بود و سنندج با 37 میلی متر و کرمانشاه با 35 میلی متر در جایگاه های بعدی قرار دارند.

چاره خواه در خصوص وضعیت دمای هوای استان در شبانه روز گذشته گفت: در این مدت زرینه با منفی 1.1 درجه سانتی گراد سردترین و سلین هورامان با دمای هوای 14.2 درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند و دمای هوای سنندج نیز در این مدت بین 4 و 7.8 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

وی در خصوص تداوم فعالیت این سامانه بارشی افزود: این سامانه بارشی که از روز جمعه وارد آسمان استان شده تا روز دوشنبه به فعالیت خود ادامه می دهد.

رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان یادآور شد: فعالیت این سامانه به صورت باران رگباری همراه با رعد و برق است که در ارتفاعات و گردنه ها نیز به صورت برف است.

وی اضافه کرد: بدلیل شدت بارش باران با فعالیت این سامانه، احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی وجود دارد و مزارع پرورش ماهی، واحدهای مسکونی و واحدهای دامپروری که در حاشیه رودخانه ها قرار دارند باید خود را برای مقابله با سیلاب آماده کنند.

چاره خواه در خصوص بارش های سال زراعی جاری در استان نیز گفت: بطور میانگین امسال 184 میلی متر بارش در استان ثبت شد که در مقایسه با 189 میلی متر سال قبل کاهش یافته است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.

هواشناسی کردستان دارای 20 ایستگاه هواشناسی و 80 ایستگاه باران سنجی است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.