| کد خبر: 158466 |

در گفت و گو با المیادین

همه جاده های ارتباطی استان کردستان باز است

فرمانده پلیس راه کردستان با اشاره به اینکه در جاده های کوهستانی و گردنه های استان شب گذشته بارش برف و کولاک داشتیم، گفت: اکنون همه جاده های ارتباطی برون شهری باز است و تردد وسایل نقلیه در انها جریان دارد.

تین نیوز

فرمانده پلیس راه کردستان با اشاره به اینکه در جاده های کوهستانی و گردنه های استان شب گذشته بارش برف و کولاک داشتیم، گفت: اکنون همه جاده های ارتباطی برون شهری باز است و تردد وسایل نقلیه در انها جریان دارد.

سرهنگ عیسی گوهری اظهار کرد: شب گذشته در جاده های متنهی به شهرستان های قروه و بیجار بارش برف و در راه های منتهی به سقز، بانه و مریوان بارش باران داشتیم.

وی افزود: بارش برف باعث کولاک و یخ زدگی سطح برخی جاده های ارتباطی برون شهری استان از جمله گردنه های برف گیر شد که توصیه می کنیم رانندگان با رعایت مقررات راهنمایی و جوانب احتیاط در این مسیرها تردد کنند.

به گفته وی، شب گذشته با همکاری عوامل راهداری جاده های برون شهری بویژه نقاط برف گیر استان تحت پوشش قرار گرفت و اکنون مشکل خاصی در این جاده ها و اخلال در تردد خودروها نداریم.

معاون راهداری، اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز با بیان اینکه کولاک در برخی از جاده های استان ادامه دارد، تاکید کرد: عوامل راهداری در گردنه های برف گیر مستقر و در حال برف روبی جاده ها هستند.

محمد راشد مدرس گرجی گفت: بارش ها از شب گذشته تا صبح امروز در نقاط مختلف استان ادامه داشت و بیشترین جاده هایی که با کولاک شدید مواجه هستند راه ارتباطی سقز - بانه، قروه - همدان و سروآباد - پاوه است.

به گفته وی، راهداران شب گذشته با استفاده از یک هزار تن نمک حدود 700 کیلومتر از جاده های اصلی استان را برف روبی کرده و به 100 دستگاه خودروی گرفتار در برف امداد رسانی کردند.

به گزارش ایرنا، برای اجرای طرح زمستانی بیش از هفت هزار تُن نمک و 22 هزار تُن شن و ماسه در انبارهای 20 راهدارخانه استان کردستان ذخیره شده تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

امسال 66.9 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار بارش سال زراعی جاری در مقایسه با 36.5 میلیمتر سال قبل 114 درصد افزایش یافته و در مقایسه با میانگین بلند مدت (25 ساله) 44 درصد کاهش نشان می دهد.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.