| کد خبر: 156358 |

نماینده مردم سنندج:

در توسعه راه‌های کردستان کم‌کاری شده است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: درخواست ما از دولت و کمیسیون برنامه و بودجه این است که کمک کنید کردستان با اجرای سند توسعه خود به میانگین کشوری برسد و این به معنی زیاده خواهی نیست.

تین نیوز

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: درخواست ما از دولت و کمیسیون برنامه و بودجه این است که کمک کنید کردستان با اجرای سند توسعه خود به میانگین کشوری برسد و این به معنی زیاده خواهی نیست.

به گزارش ایسنا، سید مهدی فرشادان در ششمین جلسه برنامه ریزی و توسعه کردستان که شامگاه سه شنبه در استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه انتظار ما از کمیسیون برنامه و بودجه این است که کردستان را از رکورد خارج کنند، اظهار کرد: اگر میزان بهره وری در کردستان زیاد بود مشکلی برای انتقال آب های استان وجود نداشت، بر همین اساس افزایش تخصیص آب به استان کردستان امری بسیار ضروری و مهم تلقی می شود.

وی افزود: سند توسعه استان باید اجرایی شود و ما می خواهیم با تحقق این مهم به میانگین کشوری برسیم و این به معنی زیاده خواهی نیست.

نماینده سنندج عنوان کرد: نرخ بیکاری کردستان در رده سنی جوانان 12 درصد از میانگین بیکاری کشور بالاتر است در صورتی که پتانسبل برای اشتغال در استان در تمامی حوزه ها وجود دارد اما صنایع تبدیلی نداریم.

وی بیان کرد: مسئولان ما باید بپذیریند که در تمامی حوزه‌ها و شاخص‌های توسعه به ویژه جاده‌ها و حمل نقل کم کاری شده است و ما این مطلب را همیشه و در همه جا تکرار خواهیم کرد تا آویزه گوش همگان شود.

فرشادان گفت: درخواست ما از دولت و کمیسیون است که کمک کنید کردستان با اجرای سند توسعه خود به میانگین کشوری برسد.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های استان وضعیت بسیار نامطلوبی دارد، تصریح کرد: کردستان بهشت دامپروری است اما متاسفانه در حال حاضر مردم این منطقه دامهایشان را به حراج گذاشته اند چراکه زیرساخت ها برای مردم فراهم نشده است.

نماینده سنندج در ادامه سخنان خود بروکراسی اداری و عدم همکاری بانک ها را از مشکلات عمده استان کردستان دانست و گفت: متاسفانه بانک‌های استان فقط به دنبال منافع خود هستند و سختگیری های بی مورد بانک های استان با هیچ جای کشور مقایسه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه الزام سرمایه گذاری در استان کردستان امری بسیار ضروری است و با تحقق این مهم اشتغالزایی در استان رونق خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در بخث ایجاد اشتغال در روستاها تا زمانی که نتوانیم آب شرب را برای آنها تامین کنیم هچ موفقیتی کسب نخواهیم کرد و حاشیه نشینی هم باعث افزایش حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی می شود.

فرشادان در پایان یادآور شد: در حوزه عمران شهری شهرداری‌های ما 300 میلیارد تومان بدهکار هستند و پرداخت نشدن حقوق کارکنان آنها یکی از مشکلات استان کردستان است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.