| کد خبر: 152560 |

70 کیلومتر راه روستایی در کردستان آسفالت می شود

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران به شروع 70 کیلومتر جاده در زمینه راه های روستایی استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر استان از نظر شاخص راه روستایی وضعیت نامناسبی دارد.

تین نیوز

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران به شروع 70 کیلومتر جاده در زمینه راه های روستایی استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر استان از نظر شاخص راه روستایی وضعیت نامناسبی دارد.

سید احسن علوی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کردستان، با اشاره به اینکه استان از نظر شاخص راه روستایی وضعیت نامناسبی دارد اظهار کرد: امسال تا کنون در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و بسیاری از جاده های روستایی آسفالت شده و با انجام پروژه هایی که مراحل اولیه آنها شروع شده امید است در سال 97 نیز شاهد اقدامات بیشتری در این زمینه باشیم.

وی به پروژه ایستگاه راه آهن همدان به سنندج اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شیب این راه آهن نباید از 2.5 الی 3 درجه بیشتر باشد، مقرر شده که این ایستگاه از تپه صلوات آباد به سمت پایین کشیده شده و از شهر سنندج عبور کند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران، در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با ایجاد شبکه حمل و نقل ریلی برخی از مشکلات مردم استان در حوزه راه برطرف می شود و از این رو تسریع در روند احداث پروژه و اختصاص اعتبارات مورد نیاز یکی از مطالبه‌های جدی مردم کردستان بوده که امید است تا پایان سال 97 به پایان رسیده و تا 98 نیز قابل استفاده شود.

وی با اعلام اینکه تا کنون 200 میلیارد تومان به راه آهن همدان به سنندج اختصاص یافته است گفت: ساخت هر کیلومتر از این پروژه معادل 6 الی 7 میلیارد تومان هزینه دارد.

علوی در ادامه به آخرین وضعیت جاده های استان اشاره و اعلام کرد: پروژه جاده سنندج _ کرمانشاه در حال فعالیت بوده و ورودی کامیاران به سمت کرمانشاه در حال اتمام است.

وی بزرگراه سنندج به دیواندره را از دیگر پروژه های در دست اقدام استان اعلام و ذکر کرد: مقرر شده که تمامی قطعات مانده و همچنین خروجی دیواندره نیز با عقد قرارداد تکمیل شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران به شروع 70 کیلومتر جاده در زمینه راه های روستایی استان اشاره و عنوان کرد: این میزان پروژه شامل کلاترزان، سنندج و کامیاران می شود و امید است که بتوانبم تمامی جاده های سعب العبور استان را آسفالت و بهسازی کنیم.

وی گفت: انجام تمامی این پروژه ها در حالی است که تخصیص اعتبارات عمرانی تا کنون برای این پروژه ها ممکن نبوده و صرفا بر اساس اعتماد پیمانکار و تعهد نمایندگان مردم انجام شده است.

وی ادامه داد: تصویب سه میلیارد و 500 میلیون تومان برای محوطه سازی و فضای سبز مسکن مهر شهرستان های دیواندره، سنندج و کامیاران و تصویب سه مدرسه برای مسکن مهر این شهرستان ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در مدت اخیر است.

علوی خاطرنشان کرد: درخواست اضافه شدن یک الی دو نفر نماینده مجلس در حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره، و پیگیری و تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی این شهرستان ها نیز از دیگر مطالبات مردمی استان است که در حال پیگیری می باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.