| کد خبر: 140186 |

پسابرجام و فرود هواپیماهای جدید در سنندج

فرودگاه سنندج 6 ماه پس از ورود نخستین هواپیمای خریداری شده در دوران پسا برجام، روز دوشنبه ( نهم مرداد) همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان شاهد فرود هواپیمای ATR است تا یکی از نتایج توافق هسته ای برجام را تجربه کند.

تین نیوز

فرودگاه سنندج 6 ماه پس از ورود نخستین هواپیمای خریداری شده در دوران پسا برجام، روز دوشنبه ( نهم مرداد) همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان شاهد فرود هواپیمای ATR است تا یکی از نتایج توافق هسته ای برجام را تجربه کند.

به گزارش ایرنا، ناوگان هوایی ایران با میانگین عمر 24 ساله و 120 فروند هواپیمای زمینگیر از 292 هواپیمای موجود کشور، موجب تحمل هزینه های فراوانی برای کشور شده بوده که دولت جمهوری اسلامی از چند سال گذشته در صدد فایق آمدن بر این چالش بود.

به دنبال توافق هسته‌ای و اجرایی شدن برجام، تحریم‌های صنعت هوایی ایران بعد از نزدیک به 37 سال برداشته‌ شد تا باردیگر امکان خرید هواپیماهای نو به ‌صورت مستقیم از شرکت‌های بزرگ سازنده هواپیما در جهان برای ایران فراهم شود به طوری که چهار شرکت ایرانی خرید 315 فروند هواپیمای جدید از شرکت های بوئینگ، ایرباس و ای تی آر را در دستور کار خود قرار دادند.

پس از اجرایی شدن توافق هسته ای تلاش های جدی دولت برای خرید هواپیماهای جدید رنگی تازه به خود گرفت و در دی ماه سال گذشته نخستین مورد از هواپیماهای خریداری شده جمهوری اسلامی پس از دوران تحریم در آسمان کشور به پرواز درآمد.

مردم مرزنشین کردستان مانند بسیاری از مناطق کشور به علت زمین گیر و فرسوده بودن ناوگان هوایی کشور رنج هایی را تاکنون متحمل شده اند اما هم اکنون 6 ماه پس از ورود نخستین ورود هواپیمای پسابرجامی به آسمان جمهوری اسلامی ایران، هواپیمای ATR تازه خریداری شده همزمان با سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به کردستان در فرودگاه سنندج به زمین می نشیند.

مدیر فرودگاه سنندج در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: فرود هواپیمای ATR در فرودگاه سنندج شروع خدمات مسافربری هوایی شرکت ایران ایر در کردستان بوده که مقرر شده این هواپیما در هر هفته چهار پرواز رفت و برگشت در این فرودگاه داشته باشد.

محسن سیف زاده افزود: این روند تا برنامه زمستانی این شرکت ادامه خواهد داشت که پاپیگیری استاندار کردستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان موافقت اولیه انجام روزانه 2 پرواز در فرودگاه سنندج در برنامه پروازهای این شرکت از تهران به سنندج و بالعکس انجام بپذیرد.

به گفته وی، پرواز آزمایشی هواپیمای ATR در فرودگاه سنندج انجام پذیرفته و امکانات این فرودگاه امتیاز قابل قبولی را دریافت که با توجه به نتایج این آزمایش پروازهای دیگر این هواپیما در فرودگاه سنندج انجام می پذیرد.

مدیر فرودگاه سنندج با بیان اینکه هواپیمای ATR از هواپیماهای تازه خریداری شده از در دوران پس از اجرایی شدن توافق هسته ای است که در صورت تداوم این پروازها ؛مردم بدون شک نتایج این توافق را بیشتر از گذشته لمس خواهند کرد.

سیف زاده ادامه داد: هم اکنون در این فرودگاه 10 پرواز (20 پرواز رفت و برگشت) از تهران-سنندج و بالعکس انجام می پذیرد که این تعداد توسط سه شرکت شامل پنج پرواز توسط شرکت قشم ایر، سه پرواز توسط آسمان ایر و 2 پرواز توسط کیش ایر انجام می شود که پروازهای شرکت ایران ایر چهارمین شرکتی است که پروازهای خود را در این فرودگاه انجام می دهد.

وی همچنین به توجه ویژه دولت یازدهم برای فرودگاه سنندج اشاره کرد و افزود: در چهارسال خدمات دولت یازدهم، امکانات قابل توجهی در این فرودگاه برای تهیه تجهیزات فرودگاهی هزینه شده است.

فرودگاه سنندج از فرودگاه های قدیمی ایران بوده که از سال 1338 پروازهای هواپیمایی ایران ایر در این فرودگاه برقرار شده است.


فرودگاه سقز دومین فرودگاه استان کردستان است که هم اکنون مراحل احداث خود را سپری می کند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام باتشکر به انتخاب وزارت راه

    این مناطق که ازادراه و ریل و دسترسی جاده ای مناسب ندارند و از نظر امکانات فقیر هستند هواپیماهای کوچک ای تی آر بهترین وسیله برای رفع بخشی از نیازهاست و انتخاب خوبی بوده است.

    باید این هواپیما در مناطقی استفاده شود که واقعا احساس نیاز میشود و واقعا صعب العبور و محرومند مثل کردستان دامنه های زاگرس ، شمال کشور ،اردبیل، مطمینا مردم این مناطق هم استفاده خواهند کرد.

    در اوایل اشتباهاتی شده بود این هواپیماها در مسیرهایی مثل اراک گذاشته بودند که بصرفه نبود هم فاصله ان خیلی نزدیک تهران بود و هم ازادراه و ریل داشت مطمئنا بخش هوایی با بروکراسی و زمانبری بازرسی فرودگاه ، مطمئنا بخش هوایی در خط اراک تهران زیانده بود. نمیتوانست با ازادراه و ریل رقابت کند

    درحالیکه بکارگیری این هواپیما در مناطق محروم میتواند بخشی از خلا ارتباطی رفع کند. هم موضوع استقبال مسافر با توجه به نبود ازادراه و ریل در بخش هوایی این مناطق بیشتر است