| کد خبر: 134786 |

ساخت عملیات تکمیل فرودگاه سقز کردستان از مرداد ماه

مدیر فرودگاه سنندج از انتخاب پیمانکار برگزاری مناقصه فرودگاه سقز در مردادماه سال جاری و آغاز عملیات ساخت تکمیل این فرودگاه خبر داد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه سنندج از انتخاب پیمانکار برگزاری مناقصه فرودگاه سقز در مردادماه سال جاری و آغاز عملیات ساخت تکمیل این فرودگاه خبر داد.

 

به گزارش ایلنا، محسن سیف زاده با بیان این مطلب گفت: در جریان انجام مطالعات جدید این طرح، تصمیم گرفته‌شد  ۱۵هکتار زمین برای جانمایی ابنیه جدید فرودگاه خریداری و به زمین های قبلی این طرح اضافه شود.

 

وی با بیان اینکه، برای خریدزمین های مورد نظر فرودگاه سقز 0 ۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که این میزان تامین شده است، اضافه کرد: بعد از تملک زمین‌ها، مناقصه انتخاب پیمانکار برگزار و با انتخاب پیمانکار، عملیات ساخت آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به مذاکره های اخیر با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اظهار کرد: در جریان مذاکره با شرکت فرودگاه‌ها قرار شد با هدف تامین نیاز منطقه به حمل‌ونقل هوایی، این شرکت در همکاری با مقامات استانی موانع را رفع کنند و کار آغاز شود.

 

مدیر فرودگاه سنندج ادامه داد: به همین منظور مطالعات شرکت فرودگاه‌ها که از سال گذشته آغازشده بود،  تکمیل و با انجام  این مطالعات و تایید نقشه نهایی از سوی مشاور طرح، اسناد مناقصه تهیه و بعد از تخصیص منابع مالی مناقصه آغاز می‌شود.

 

سیف زاده یادآور شد: فرودگاه سقز یکی از طرح‌های کلان و راهبردی در شمال غرب کشور و کلید توسعه این منطقه است که به شهرستان‌های استان‌های کردستان و آذربایجان غربی از جمله بانه، مریوان، دیواندره، سردشت، بوکان، پیرانشهر، مهاباد و تکاب امکان سرویس‌دهی حمل‌ونقل هوایی می‌دهد.

 

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرودگاه سقز،  توسعه این فرودگاه نقش به‌ سزایی در رونق شهر و منطقه خواهد داشت و سود غیرمستقیمی را در شریان‌های اقتصادی منطقه وارد می‌کند.

 

وی ادامه داد: طرح ساخت فرودگاه سقز از سال ۷۶ کلید خورده و پس از تملک  زمین، از سال ۸۶ عملیاتی شده است که به دلیل کمبود منابع مالی و زمین تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‎بینی می‎شود علاوه بر ۱۷۸ هکتار زمین فعلی نیاز به تملک ۱۰۰ هکتار زمین جدید دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.