| کد خبر: 143953 |

اکنون زمان بهره برداری رسیده است

با توجه به توسعه بندر چابهار، اکنون زمان بهره برداری از زیرساخت های مربوط به آن است.

تین نیوز

با توجه به توسعه بندر چابهار، اکنون زمان بهره برداری از زیرساخت های مربوط به آن است.

استاندار در جلسه شورای اداری استان با بیان این مطلب گفت چهار سال گذشته تاکید بر توسعه زیرساخت ها بوده و اکنون زمان بهره برداری از آنها رسیده است.

هاشمی افزود: یکی از این زیرساخت ها گاز شهری است که امسال 700 کیلومتر خط لوله گاز شهری در زاهدان و سال آینده 1300 کیلومترلوله گذاری برای این شهر انجام می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به پیشرفت بندر چابهار از جابه‌جایی دو رکورد ملی در زمینه تخلیه کالا در بندر چابهار یاد کرد و گفت: 11 هزار و 500 تن تخلیه کالا در یک روز و تخلیه 3هزار و 480 تن کالای کیسه‌ای در یک روز نشان از قابلیت های این بندر در تخلیه و بارگیری کالاست.

آقایی افزود: بندر چابهار امن‌ترین، کوتاه‌ترین و به‌صرفه‌ ترین مسیر برای ترانزیت کالا از هند به افغانستان است و در صورت کاهش تعرفه‌های وارداتی از این بندر، امکان سالانه یک میلیون تن گندم از هند به افغانستان و 600 هزار تن سنگ مرمر از افغانستان به چین از طریق بندر چابهار فراهم است.

میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود، در سال گذشته مجموع ترانزیت داخلی و خارجی استان 3 میلیارد دلار بوده است و در واقع زودبازده ترین، اشتغالزاترین و پرسودترین راهکار برای توسعه استان از طریق توسعه خدمات بازرگانی و ترانزیت کالاست.

مولوی اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز در این جلسه با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان در راستای محرومیت زدایی و حل مشکل بیکاری گفت: نباید از ظرفیت‌های مرز و پایانه‌های مرزی برای ایجاد اشتغال در استان غافل شد.

درویشی فرماندار چابهار نیز در این جلسه اظهار داشت: فرمانداری ها نیاز دارند که از اختیارات بیشتری برخوردار باشند و در انتصابات مدیران استان نقش پررنگ تری داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.