| کد خبر: 60121 |

وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان قول جمع‌آوری داده بودند

موتورسیکلت‌های فرسوده و تعهدی که اجرا نمی‌شود

تین نیوز | رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا  گفته است: وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان موتور‌سیکلت متعهد به جمع‌آوری 30 درصد از محصولات خود هستند اما اجرا نکرده‌اند.
 
«تردد 3 میلیون و پانصد هزار موتور سیکلت در تهران»؛ این آمار را رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا اعلام کرده و می‌گوید: «آلودگی زیست محیطی که هر دستگاه موتور سیکلت ایجاد می کند برابر با 4 تا 8 دستگاه خودرو ست».
 
 به همین خاطر در شهری مانند تهران که آلودگی هوا یکی از مشکلات مهم آن است و  آلودگی گاه چنان بحران‌ساز می شود که به تعطیلی مدارس و ادارات دولتی می‌انجامد این پرسش شکل می‌گیرد که آیا نباید چاره ای برای جایگزینی چنین موتور سیکلت هایی اندیشیده شود؟
 
عدم اجرای تعهد تولیدکنندگان و واردکنندگان موتور سیکلت و جفای بزرگی که در حق مردم شد.
 
ماجرا از این قرار است که در سال های گذشته طرحی در زمینه جمع‌آوری موتور‌سیکلت های فرسوده امضا شد که به موجب آن  واردکنندگان و تولیدکنندگان این محصول متعهد و موظف به جمع آوری 30 درصد از تولیدات یا واردات خود شدند اما چنان که مقام ارشد راهور نیز تصریح می کند روند اجرایی آن هیچ گاه انجام نشده است.
 
سرهنگ جهانگیری رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا  می‌گوید: «مطابق این طرح وارد کنندگان و تولید کنندگان موتور سیکلت متعهد شده اند تا 30 درصد از تولیدات یا واردات خود  را جمع آوری کنند اما این اقدام اجرایی نشده است».
 
 
عدم اجرای تعهد تولیدکنندگان و واردکنندگان موتور سیکلت و جفای بزرگی که در حق مردم شد.
 
به نظر او « چنانچه این طرح انجام می شد علاوه بر کاهش آلودگی هوا تعادل بین ورود و جمع آوری موتورسیکلت نیز برقرار شده و در خیابان ها نیز با این میزان تردد موتور سیکلت مواجه نبودیم».
 
از سرهنگ جهانگیری پرسیدیم :  آیا پلیس با این شرکت ها - که به تعهد خودشان پایبند نبود اند- برخورد می کند؟ پاسخ او از این قرار است: «پلیس پیگیری های خود را انجام می دهد ولی به دلیل ملی بودن آن  متولیان و مسئولان باید به این زمینه ورود و موضوع را به صورت جدی پی گیری کنند.»
 
نوسازی و از رده خارج کردن موتور سیکلت های فرسوده و آلاینده یکی از مواردی است که علاوه بر پیگیری های پلیس مستلزم اراده دیگر دستگاه ها نیز طلب هست.  عدم اجرای تعهد  واردکنندگان و تولیدکنندگان موتور سیکلت ها در زمینه جمع آوری 30 درصدی محصولات شان داشتند چندان اهمیت دارد که مسئولان  با این اقدام  گام مهمی رای کاهش آلودگی هوا بر دارند و چنان که می بینیم کم‌توجهی به چنین موضوعاتی کلاف ترافیک در تهران و دیگر کلان شهرها را سردرگم‌تر کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.