| کد خبر: 43775 |

گردنه‌های اردبیل همراه با کولاک و بوران شدید است / امکان نمک‌پاشی وجود ندارد

تین نیوز | فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: اکثر گردنه‌های کوهستانی و صعب‌العبور استان اردبیل به دلیل شدت وزش باد همراه با بارش برف به شکل کولاک و بوران شدید است که امیدواریم رانندگان در تردد از این محورها احتیاط لازم را داشته باشند.
 
معراج ظهیری اظهار کرد: ما در گردنه صائین و الماس و همچنین قسمتی از گردنه حیران این وضعیت متفاوت جوی را شاهد هستیم به طوری که کاهش دید و احتمال وقوع حوادث رانندگی احساس می‌شود به همین دلیل از رانندگانی که قصد عبور از این محور را دارند انتظار می‌رود سفر خود را به تاخیر انداخته و در صورت ضرورت با احتیاط بیشتر و تجهیزات زمستانی تردد کنند.
 
وی ادامه داد: در روزهای اخیر به رغم بارش برف و لغزنده بودن جاده‌ها کمترین تصادف و حوادث ناگوار رانندگی را شاهد بودیم و با توجه به تداوم وضعیت بارشی و یخبندانی که در روزهای آینده اتفاق می‌افتد تلاش بر این است تا در این شرایط رانندگان بیشتر مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
 
فرمانده پلیس راه استان اردبیل یادآور شد: در اکثر گردنه‌های صعب‌العبور این استان در کنار کولاک و بوران شدید و کاهش دیدی که وجود دارد نمک‌پاشی نیز به دلیل وضعیت سخت یخبندان که در جاده‌ها وجود دارد انجام نشده ولی تمام راهداران تلاش‌شان بر این است تا راه‌های اصلی باز نگه داشته شده و از بسته شدن آن‌ها جلوگیری کنند.
 
ظهیری تصریح کرد: به دلیل حاکم شدن این شرایط در شب گذشته چندین دستگاه تریلی و خودروی سنگین در این مسیرها قیچی کردند و امکان تردد آ‌نها وجود نداشته که سعی شد با کمک راهداران این افراد در محل‌های موقت بین راهی اسکان داده شوند.
 
این مسئول از رانندگان خواست تا علاوه بر زنجیر‌چرخ و تجهیزات مورد نیاز سوخت اضافی، پوشاک و خوراک متناسب با شرایط اقلیمی و همچنین برخی از وسایل کمک‌های اولیه را با خود داشته باشند تا در صورت بروز مشکل امکان امدادرسانی سریع به آن‌ها فراهم شود.
 
فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: با لحاظ کردن وضعیت جوی در کنار پرهیز از سفرهای غیرضروری انتظار می‌رود با آرامش و اطمینان خاطر بدون عجله و شتاب رانندگی کنند و قبل از آغاز سفر نیز با شماره تلفن 33743131 از وضعیت راه‌ها با خبر شوند.
 
ظهیری در پایان عنوان کرد: امیدواریم راهداران فعال در کنار بازگشایی راه‌های اصلی سعی کنند تا راه‌های فرعی و روستایی استان را نیز آماده تردد آسان رانندگان و هموطنان کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.