| کد خبر: 34296 |

روزانه پنج هزار اتوبوس زایران اربعین را در مرز مهران جا به جا می کنند

تین نیوز | فرمانده پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: روزانه پنج هزار اتوبوس کار جا به جایی زایران شرکت کننده در راهپیمایی بزرگ اربعین را در مرز مهران بر عهده دارند.
 
سردار اسکندر مومنی در نشست بررسی وضعیت تردد زایران از مرز مهران، اظهار کرد: حجم تردد در مسیرهای منتهی به مهران روند کاهشی یافته و ترافیک خودروهای مسیر نیز کم شده است.
 
وی افزود: تنها در روز دوشنبه بیش از 120 هزار زایر از این مرز وارد کشور شده اند.
 
فرمانده پلیس راهور ناجا به رانندگان اتوبوس ها و خودروهای مسافربر شخصی و عمومی توصیه کرد با توجه به ترافیک بالای منطقه و خستگی، شب ها از رانندگی خودداری و با صبر و حوصله در مسیر حرکت کنند.
 
مومنی یادآور شد: ساماندهی اتوبوس ها با همکاری شرکت های تعاونی قرارگاه ترافیک انجام و مشکلات ایجاد شده در روزهای نخستین کاهش یافته است.
 
وی اضافه کرد: سازمان همیاری شهرداری ها 650 اتوبوس برای انتقال زایران در نظر گرفته که 250 دستگاه به صورت چرخشی میان مرز و پایانه در حال تردد هستند.
 
فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این نشست از 300 مورد برخورد با متخلفان در مسیرهای ارتباطی استان ایلام منتهی به مرز مهران خبر داد.
 
سردار علی دولتی گفت: 26 گشت نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی در منطقه حضور دارند و ضمن نظارت بر روند رفت و آمد خودروها امنیت زایران را نیز تامین می کنند.
 
وی ادامه داد: ایجاد توقفگاه در جنب پایانه مرزی و نصب حفاظ جاده ای(گاردریل) برای روان سازی و حل معضل ترافیکی در مسیرهای منتهی به مهران باید به طور جدی مد نظر مسوولان باشد.
 
فرمانده انتظامی ایلام یادآور شد: با توجه به کوهستانی بودن مسیرهای ارتباطی ایلام و کمبود زیرساخت های مناسب جاده ای باید هر چه سریع تر نسبت به احداث بزرگراه برای جلوگیری از حوادث احتمالی رانندگی اقدام شود.
 
دولتی در پایان از نبود نظارت بر دریافت کرایه از زایران توسط شرکت های مسافربری انتقاد کرد و گفت: این رویه زمینه نارضایتی زایران را فراهم کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.