| کد خبر: 29610 |

برخورد شدید پلیس با خودروهای دودزا / جریمه ۳۰۰ هزار ریالی و فک پلاک

تین نیوز | فرمانده عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به آغاز طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا، گفت: پلیس در برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت.
 
سرهنگ سعید سپهری با بیان اینکه طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا از چند روز گذشته آغاز شده است، گفت: پلیس با تمام وسایل نقلیه دودزا اعم از عمومی و خصوصی برخورد کرده و به محض مشاهده، پلاک آنها را فک می‌کند.
 
وی ادامه داد: پس از فک پلاک خودروی آلاینده و فاقد معاینه فنی، پلاک تعمیرگاه در اختیار راننده قرار گرفته و باید 10 روز نسبت به ایراد خودرو اقدام شود و در غیر این صورت خودرو متوقف و به پارکینگ پلیس منتقل می‌شود.
 
فرمانده عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به جریمه 300 هزار ریالی خودروهای دودزا، از رانندگان خواست نسبت به رفع آلایندگی خودروی خود و دریافت برگه معاینه فنی، اقدام نمایند.
 
سپهری در ادامه اظهار داشت: پلیس راهور تهران با اجرای طرحهای ویژه، اقدام به برخورد با سرویس‌های غیرمجاز و فاقد برچسب کرده است، به صورتی که تیم‌های عملیات راهور تهران ابتدا به صورت آزمایشی و سپس به صورت عملی با سرویس‌های غیرمجاز برخورد داشته‌اند.
 
وی اضافه کرد: این طرح با همکاری تاکسیرانی و سازمان آموزش و پرورش انجام شده است و حدود 50 تا 60 درصد نیروهای پلیس عملیات راهور تهران در این رابطه اطراف مدارس مستقر شده و اقدامات لازم را در این راستا انجام داده‌اند.
 
فرمانده عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با بیان اینکه تاکنون 40 تا 50 درصد سرویس‌های مدارس که فاقد گواهی سلامت یا برچسب بوده‌اند، با پیگیری‌های پلیس راهور جهت رفع معایب و اخذ گواهی سلامت اقدام کرده‌اند، گفت: این تعداد هنوز آمار مد نظر پلیس راهور نبوده و انتظار داریم با صحبت‌هایی که با پیمانکاران سرویس مدارس شده است، آمار مراجعات جهت اخذ گواهی سلامت بیشتر باشد.
 
سپهری با اشاره به دهه ایمنی از بیستم دی ماه سال جاری، افزود: در این دهه مسائلی که ایمنی رانندگان و عابرین پیاده را به خطر می‌اندازد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در همین راستا پلیس راهور تهران نیز موضوعاتی را مد نظر قرار داده که می‌توان به طور نمونه به توجه جدی به موتورسواران پایتخت اشاره کرد.
 
وی گفت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، 70 درصد علت فوت راکبین موتورسوار، ضربه سر گزارش شده است لذا توجه پلیس و سخت‌گیری‌های انجام شده برای رعایت حقوق شهروندی در این راستا حائز اهمیت است.
 
فرمانده عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران تاکید کرد: پلیس راهور تهران با چهار تخلف موتورسواران بر اساس قانون، بدون اغماض برخورد کرده تا شاهد پیشگیری از تخلفات آنها باشیم. عبور از پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز، حرکت خلاف مسیر و عدم استفاده از کلاه ایمنی نمونه‌هایی از تخلفات موتورسواران است که پلیس توجه ویژه در برخورد با آنها دارد.
 
سپهری با اشاره به کفی‌هایی که در سطح شهر تهران جهت موتورسواران متخلف در نظر گرفته شده است، گفت: این کفی‌ها روزانه به طور متوسط 30 دستگاه موتورسیکلت را به پارکینگ منتقل می‌کنند. آمار برخورد با موتورسواران متخلف اندک نیست ولی تخلفات ناشی از آنها موید تشدید برخورد با موتورسواران متخلف است.
 
وی موضوع موتورسواران را پاشنه آشیل پلیس راهور تهران عنوان کرد و افزود: در صورتی که وسایل نقلیه اعم از موتور سیکلت و خودرو بدون مجوز در خطوط ویژه تردد کنند، در صورت وقوع تصادف، مقصر شناخته خواهند شد.
 
فرمانده عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران ضمن توصیه به راکبین موتورسوار جهت رعایت قوانین و مقررات رانندگی، اظهار داشت: طبق قانون رسیدگی به تخلفات، تمامی مقررات مربوط به عبور و مرور در مورد موتورسیکلت‌ها نیز جاری است لذا راکبین موتورسوار در صورت حرکت برخلاف جهت حمل بار غیرمتعارف، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تردد در خطوط ایمنی اتوبوس و... ضمن صدور قبض جریمه توسط پلیس برای آنها، موتورسیکلت‌شان به مدت یک هفته توقیف می‌شود و در صورت تکرار، مدت توقیف به یک ماه افزایش می‌یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.