| کد خبر: 167850 |

◄ بهبود تردد در پل طبقاتی صدر با کنترل ترافیک ورودی

سامانه هوشمند کنترل ورودی بزرگراه، باهدف کنترل حجم ورودی به تقاطع‌ها پیش‌بینی‌شده است. سرگرد زینی‌وند سرپرست اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام این خبر افزود: به‌این‌ترتیب با تعبیه چراغ راهنمایی در ورودی‌ها در اشباع ترافیک مسیر اصلی تأخیر ایجاد می‌کنیم.

تین نیوز

سامانه هوشمند کنترل ورودی بزرگراه، باهدف کنترل حجم ورودی به تقاطع‌ها پیش‌بینی‌شده است.

سرگرد زینی‌وند سرپرست اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام این خبر افزود: به‌این‌ترتیب با تعبیه چراغ راهنمایی در ورودی‌ها در اشباع ترافیک مسیر اصلی تأخیر ایجاد می‌کنیم.

سرگرد زینی‌وند گفت: به‌دلیل محدودیت در ظرفیت بزرگراه‌ها در ساعات اوج ترافیک، ورودی بزرگراه توسط سامانه کنترل هوشمند تنظیم می‌شود. این سامانه با اولویت دادن به مسیر اصلی باعث روان‌سازی تردد در آن می‌شود. درحال‌حاضر از این سیستم در محدوده بزرگراه طبقاتی صدر استفاده می‌شود.

سرپرست اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: شهروندان  باید توجه داشته باشند که در ساعات اوج ترافیک شهری در پل شهید صدر، زمان چراغ سبز ۳ ثانیه و زمان چراغ زرد ۲ ثانیه است. زمان چراغ‌قرمز نیز متغیر است و براساس وضعیت ترافیک روی پل بین ۷ تا ۲۵ ثانیه تعیین می‌شود.

زینی‌وند به رانندگان تأکید کرد: چون هدف این سامانه کنترل تردد خودرو‌ها از ورودی بزرگراه‌هاست، زمان عبور خیلی کم است و بعد از عبور دو خودرو چراغ‌قرمز می‌شود. لازم است رانندگان مراقب باشند تا با عبور از چراغ‌قرمز مرتکب تخلف رانندگی نشوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته سرپرست اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، درحال‌حاضر این سامانه در دونقطه نصب‌شده که به‌شرط واگذاری زمان‌بندی آن به پلیس راهنمایی و رانندگی، این برنامه وجود دارد که در نقاطی مانند پل‌های فجر، ورودی بزرگراه‌های آزادگان و مدرس نیز این سامانه نصب شود.

کنترل ورودی بزرگراه‌ها در ساعات اوج ترافیک باعث می‌شود تا تردد در مسیر اصلی بزرگراه‌ها کنترل شود. البته این امر نیاز به تأمین بودجه از سمت شهرداری دارد که متأسفانه درحال‌حاضر بودجه کافی برای توسعه سیستم‌های هوشمند کنترل ترافیک دراختیار ندارند.

پیش‌ازاین پروژه کنترل جناقی‌ها در ورودی و خروجی بزرگراه‌های پایتخت هم به‌دلیل نبود بودجه کافی نیمه‌کاره باقی ماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.