| کد خبر: 162690 |

فرمانده ناجا عنوان کرد:

◄ هدف پلیس، فرهنگ‌سازی است نه صدور قبض جریمه

فرمانده ناجا به لزوم مشخص شدن سهم همه دستگاه‌ها در تصادفات جاده‌ای ماشاره کرد و گفت: آمار تصادفات جاده‌ای باید چهار الی پنج درصد کاهش یابد.

تین نیوز

فرمانده ناجا به لزوم مشخص شدن سهم همه دستگاه‌ها در تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: آمار تصادفات جاده‌ای باید چهار الی پنج درصد کاهش یابد.

به گزارش تین‌نیوز، سردار حسین اشتری در سیزدهمین همایش روسا و فرماندهان پلیس راهور بابیان اینکه یکی از بخش‌های اصلی و تأثیرگذار در نیروی انتظامی پلیس راهور است

گفت: کاهش جان‌باختگان حوادث جاده‌ای و شهری از اولویت‌های نیروی انتظامی است  که البته عوامل متعددی در حوادث جاده‌ای دخیل هستند.

او تعیین سهم دستگاه‌ها در حوادث را کمک به رفع نواقص دانست و گفت: مشخص شدن سهم همه دستگاه‌ها و انعکاس آن به پلیس راهور وظیفه ناجا است  و هر فرمانده استانی باید این وظیفه را با توجه، تأکید و ابلاغ در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به عواملی که در اختیار ناجا نیست گفت: نقاط حادثه‌ساز در اختیار ما نیست؛ درصد قابل‌توجهی از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور از عوامل بروز حوادث رانندگی هستند و همچنین ایمنی پایین خودروها نیز از مواردی است که تحت اختیار ما نیست و باید مسئولان بالاتر و دستگاه‌های مربوطه منعکس شود.

فرمانده ناجا گفت: متأسفانه باوجود افزوده شدن خودروها به مجموعه حمل‌ونقل و ترافیک تغییری در زیرساخت‌ها ایجاد نشده است.

او گفت: در حوزه پلیس راهور مهم‌ترین مسئله رفتار و نحوه برخورد مأموران با آحاد جامعه است چراکه مجموعه پلیس راهور بیشترین ارتباط را با مردم در مجموعه نیروی انتظامی دارد.

او تأکید کرد: هدف ما فرهنگ‌سازی است  نه صدور قبض جریمه و بهترین حالت برای ما این است که کسی در جاده‌ها و شهرها تخلف نداشته باشد. صدور قبض جریمه صرفاً برای کسانی است که قوانین را رعایت نمی‌کنند.

او به  نقش تکنولوژی در اجرای قوانین اشاره کرد و گفت: مراقبت‌های الکترونیکی سرعت و دقت پلیس را افزایش خواهد داد.  تعداد دوربین‌های شهری و جاده‌ای در سال جاری افزایش پیداکرده است اما  دستگاه‌های مربوطه به پلیس کمک کنند.

فرمانده ناجا  به عدم رعایت مقررات و قوانین  از سوی موتورسیکلت‌سواران اشاره کرد و گفت: ساماندهی موتورسیکلت‌سواران یکی از موضوعات مهم پلیس راهور است.

او در ادامه گفت:  برنامه‌ریزی‌های زیادی به‌منظور سهولت در ارائه خدمات به موتورسیکلت‌سواران ازجمله شماره‌گذاری و دریافت گواهینامه در سال 96 صورت گرفته است که  البته نواقصی  نیز در کار وجود داشته است که برطرف شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.