| کد خبر: 161260 |

◄ زوج و فرد از درب منزل همیشگی می‌شود؟

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و گرم شدن بازار خرید و فروش و افزایش سفرهای درون‌شهری، قطعا ترافیک سنگینی را از این پس در تمامی شهر به‌ویژه در اطراف مراکز خرید را شاهد خواهیم بود.

تین نیوز

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و گرم شدن بازار خرید و فروش و افزایش سفرهای درون‌شهری، قطعا ترافیک سنگینی را از این پس در تمامی شهر به‌ویژه در اطراف مراکز خرید را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، براساس مطالعات در چند ماه اخیر در زمینه اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل به منظور کاستن از بار آلودگی هوا که به تبع کاهش ترافیک در پیک صبح وعصرگاهی را به همراه داشت، معاونت حمل‌ونقل ترافیک با تکیه بر آمار 70 درصدی به دست آمده طی روزهایی که از آن یاد شد، پیشنهاد افزایش روزهایی را ارائه داده تا طرح زوج و فرد از درب منازل به اجرا گذاشته شود.

براساس این گزارش به نظر می‌رسد پلیس راهور اما با این پیشنهاد مخالف است و در این راه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران را همراهی نخواهد کرد و رئیس پلیس تهران با صراحت از عدم همکاری در این طرح خبر داده و گفته است: ما به هیچ وجه با اجرای چنین طرحی موافق نیستیم و معتقدیم نباید برای مردمی که قصد خرید شب عید را دارند مانع ایجاد کنیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزوده است: به هر حال با توجه به اوج‌گیری خریدهای شب عید، تردد در مناطقی از شهر افزایش خواهد یافت و شاهد بالارفتن سفرهای درون شهری هستیم ولی برای حل مشکل ترافیک ناشی از افزایش سفرهای درون شهری، نباید برای مردم مانع ایجاد کرد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرده است: اینکه بخواهیم برای یک ماه یا چند هفته طرح سراسری زوج و فرد را در تمام نقاط تهران ایجاد کنیم به هیچ‌وجه صحیح نیست و نمی‌توانیم اجرای این طرح را به غیر از روزهایی که با افزایش آلودگی هوا مواجه هستیم  تسری دهیم.

این سخنان در حالی عنوان شد که یک منبع آگاه با اشاره به بررسی و موافق بودن پلیس راهور با گسترش طرح زوج و فرد در روزهای پایانی سال در تهران، به این شبکه خبری، گفت: طبق نظرسنجی‌ها 70 درصد از کسانی که در طرح شرکت داشته‌اند از گسترش طرح زوج و فرد استقبال کرده‌اند.

این منیع آگاه به تین‌نیوز گفت: پلیس راهور تهران در حال بررسی بیشتر طرح است و در صورت حصول نتیجه اجرای این طرح دور از ذهن نخواهد بود.

گفته می‌شود نتایج بررسی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.