| کد خبر: 156881 |

توصیه های زمستانی پلیس راه همدان به رانندگان

جانشین پلیس راه استان همدان گفت: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، اشرافیت به بستن زنجیرچرخ و تامین زنجیرچرخ متناسب با اندازه لاستیک وسیله نقلیه در فصل سرد سال ضروری است.

تین نیوز

جانشین پلیس راه استان همدان گفت: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، اشرافیت به بستن زنجیرچرخ و تامین زنجیرچرخ متناسب با اندازه لاستیک وسیله نقلیه در فصل سرد سال ضروری است.

سرهنگ سعید اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرایط رانندگی در جاده لغزنده نسبت به زمانی که سطح جاده خشک است بسیار متفاوت است به گونه ای که در آئین نامه راهنمایی و رانندگی سرعت های متفاوتی برای شرایط آب و هوایی مختلف پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: عامل 90 درصد سوانح جاده ای در زمان خیس و لغزنده بودن زمین رعایت نکردن سرعت مطمئنه است چون بیشتر رانندگان این سرعت را متناسب با ویژگی سطح جاده رعایت نمی کنند.

وی بیان کرد: یکی از مولفه های بسیار مهم و با اهمیت در زمان ریزش برف همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ است.

جانشین پلیس راه استان همدان گفت: برخی رانندگان اقدام به تعویض لاستیک های خودرو و استفاده از لاستیک های پهن می کنند ولی هنگام خرید زنجیر چرخ به متناسب بودن آن با اندازه لاستیک توجهی ندارند.

سرهنگ اسماعیلی افزود: در صورت بی توجهی به این موضوع، هنگام نیاز به استفاده از زنجیر چرخ، این وسیله کاربردی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: علاوه بر این رانندگان پیش از عبور از جاده های کوهستانی باید نسبت به تمرین نحوه بستن زنجیر چرخ اقدام کنند.

وی ادامه داد: تنها 20 تا 30 درصد رانندگان نسبت به نحوه بستن زنجیر چرخ آگاهی دارند و بیشتر رانندگان مهارتی در بستن آن ندارند.

جانشین پلیس راه استان همدان همچنین از رانندگان خواست تا هنگام از حالت سکون به حرکت درآوردن وسیله نقلیه در سطح برفی و لغزنده جاده به جای دنده یک با دنده 2 حرکت کنند.

سرهنگ اسماعیلی توضیح داد: دنده یک از قدرت بالایی برخوردار بوده و اگر در جاده های لغزنده بخواهیم با استفاده از دنده یک خودرو را از حالت سکون به حرکت درآوریم به طور حتم خودرو بکس و باد (لغزش لاستیک) می کند بنابراین بهتر است به جای آن از دنده 2 استفاده شود.

استان همدان یکی از استان های کوهستانی است که دارای 45 گردنه سخت گذر و برفگیر است، و در نخستین بارش برف که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد شاهد بروز 38 سانحه خسارتی و جرحی در جاده های این استان بودیم که منجر به مجروح شدن 19 نفر شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.