| کد خبر: 150502 |

قانون رسیدگی به تخلفات راهور را اجرایی کنید

معاون وزیر راه به بازدارندگی جرائم پرداخت و گفت: بهتر است قانون رسیدگی به تخلفات راهور را اجرایی کنیم و به تبصره آن توجه کنیم که اگر بعد از ۴ ماه جریمه پرداخت نشد نسبت به ابطال گواهینامه و توقیف پلاک اقدام کنیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه به بازدارندگی جرائم پرداخت و گفت: بهتر است قانون رسیدگی به تخلفات راهور را اجرایی کنیم و به تبصره آن توجه کنیم که اگر بعد از ۴ ماه جریمه پرداخت نشد نسبت به ابطال گواهینامه و توقیف پلاک اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، داود کشاورزیان معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم افتتاح 35 مرکز مانیتورینگ در سطح استان‌های کشور و سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف در مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا اظهارداشت: تعداد خودروهای ایران 9 میلیون است و آمار خودروهای دنیا یک میلیارد؛ ما یک درصد جمعیت کل دنیا را داریم و 1.8 درصد خودروهای دنیا را؛ میزان سهم جابجایی کالا و مسافر در ایران بیش از 90 درصد است.

وی گفت: از حدود یک میلیارد مسافری که در سطح کشور تردد می‌کنند 30-40 میلیون توسط ریل جابجا می‌شوند.

معاون وزیر راه به تلفات جاده‌ای در دنیا پرداخت و گفت: آمار تلفات جاده‌ای در دنیا بالغ بر یک میلیون و 250 هزار نفر است و کشور ما در سال گذشته در جاده‌های درون و برون‌شهری 16 هزار نفر تلفات داشته است؛ یک درصد جمعیت جهان را داریم و 1.25 درصد تلفات جاده‌ای را در دنیا به خود اختصاص داده‌ایم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: وضعیت کشور ما به گونه‌ای است که کاهش تلفات کار بسیار بسیار سختی است؛ اگرچه در چند سال اخیر کاهش داشته‌ایم اما در 6 ماه اول سال نسبت به مدت مشابه حدود یک درصد کاهش داشته‌ایم.

وی به هماهنگی خوب دستگاه‌ها اشاره و اعلام کرد: استفاده از تکنولوژی روز و دوربین‌های ثبت تخلف به پلیس کمک می‌کند که کنترل و نظارت بیشتری در جاده‌ها داشته باشد.

کشاورزیان به قانون رسیدگی به تخلفات راهور اشاره کرد و گفت: اگر بعد از 2 ماه فرد متخلف جریمه را پرداخت نکند، جریمه دو برابر می‌شود؛ اگر بعد از 4 ماه جریمه را پرداخت نکند پلیس تذکر می‌دهد و به دادگاه معرفی می‌شود و اگر بعد از یک ماه بعد از تذکر جریمه پرداخت نشود گواهینامه ابطال و خودرو توقیف می‌شود که من پیشنهاد می‌کنم این بند قانونی را اجرا کنید.

معاون وزیر راه در خصوص بازدارندگی جرائم گفت: باید در پرداخت جرائم به تبصره توجه کنیم و بخشودگی نداشته باشیم، اگر جریمه را پرداخت نکردند بعد از 4 ماه ابطال گواهینامه و توقیف پلاک در دستور کار باشد.

کشاورزیان در خصوص نقاط حادثه‌خیز گفت: 3 هزار نقطه در این خصوص نامزد شده بود که بعد از انجام محاسبات تعداد 1500 نقطه به عنوان نقاط پر حادثه شناسایی شدند که برای رفع آنها به اعتباری حدود یک میلیارد تومان نیاز است.

وی گفت: در کوتاه مدت با اطلاع‌رسانی و هشدار که هزینه کمی دارد این نقاط حادثه‌خیز را آشکارسازی کرده‌ایم اما متأسفانه در سال گذشته در راستای اعتبارات در تنگنا بوده‌ایم و اعتبار لازم به ما تخصیص داده نشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص مبلغ جریمه تخلفات که به سازمان راهداری تخصیص می‌یابد گفت: طبق قانون پیش‌بینی شده که 60 درصد تخلفات در اختیار سازمان راهداری قرار می‌گیرد که متاسفانه در 2 سال گذشته علیرغم تصویب این اعتبار در بودجه فقط 30 درصد به دلیل تنگنای اعتباری دولت به سازمان راهداری اختصاص یافت.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.