| کد خبر: 141508 |

رئیس پلیس راهور استان کرمان:

۳.۹ درصد خودروهای کشور در کرمان تردد می کنند

رئیس پلیس راهور استان کرمان از وجود بیش از ۳.۹ درصد خودروهای کشور در این استان تا پایان سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور استان کرمان از وجود بیش از ۳.۹ درصد خودروهای کشور در این استان تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حمید معین زاده ظهر دوشنبه در نشست خبری در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار داشت: کرمان 11 درصد مساحت کشور و بر اساس آمار نفوس و مسکن چهار سال قبل ۳.۸ دهم جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته ۳.۹ درصد خودروهای کشور در استان کرمان وجود داشت، افزود: تا پایان سال گذشته 740 هزار دستگاه خودرو با پلاک استان کرمان در جاده های درون و برون شهری تردد دارند.

معین زاده عنوان کرد: تا پایان سال 95 در سطح استان کرمان 49 هزار و 445 دستگاه خودرو به خودروهای استان اضافه شده است این در حالی است که بعضا معابر ما همان معابر 30 سال گذشته هستند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان بیان کرد: بنا به تدبیر و فرماندهی انتظامی استان کرمان از تمامی ظرفیت موجود برای برقراری نظم و امنیت ترافیکی استفاده می کنیم.

وی گفت: برخی سازمان هایی که باید با پلیس راهور همکاری داشته باشند متاسفانه همکاری خوبی ندارند که از جمله آنها می توان به شهرداری ها اشاره کرد.

معین زاده تصریح کرد: از پایان سال 89 در قانون اخذ جرائم مصوب شده، شهرداری ها باید دوربین نصب و مرکز مانیتورینگ ایجاد کنند تا بتوانیم به صورت سیستماتیک نظم و امنیت ترافکی را کنترل کنیم اما این اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه ۳.۴ دهم افراد دارای گواهینامه رانندگی در سطح کشور در استان کرمان حضور دارند، ادامه داد: با افزایش تعداد خودروها، افزایش تعداد معابر، افزایش افراد دارای گواهینامه دیگر به صورت دستی نمی توانیم ترافیک را کنترل کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.