| کد خبر: 136118 |

طرح انتظامی ترافیکی تابستان 96 در جاده های استان ایلام آغاز شد

رئیس پلیس راه ایلام گفت: با استقرار 40 گروه خودرویی گشت محسوس و نامحسوس طرح تابستانی پلیس‌ راه در جاده های ارتباطی این استان آغاز شد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه ایلام گفت: با استقرار 40 گروه خودرویی گشت محسوس و نامحسوس طرح تابستانی پلیس‌ راه در جاده های ارتباطی این استان آغاز شد.

سرهنگ رضا همتی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح در راستای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و کاهش حوادث رانندگی با بکارگیری حداکثر توان پلیس راه تا پایان فصل تابستان ادامه دارد

به گفته وی، به دلیل مقارن بودن زمان اجرای این طرح با ماه مبارک رمضان، اجرای رزمایش این طرح امروز به صورت رسمی با حضور دستگاه های عضو طرح انجام شد.

رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: در طول اجرای این طرح، رانندگانی که بالای 10 میلیون ریال خلافی معوق داشته باشند و یا از نمره منفی بالایی برخوردار باشند، اجازه تردد در جاده ها به انها داده نمی شود همچنین انجام آزمایش سلامت رانندگان نیز بطور مستمر انجام خواهد شد.

سرهنگ همتی زاده تاکید کرد: قبل از آغاز این طرح با دستگاه‌های خدمات رسان هماهنگی‌های لازم انجام‌ شد تا با متخلفان تخلفات حادثه ‌ساز مانند سرعت و سبقت غیر مجاز، حرکات نمایشی و نقص فنی برخورد و خودروهایی که تخلف کنند روانه پارکینگ ‌شوند.

وی گفت: مهمترین عامل تصادفات رانندگی در جاده های مواصلاتی استان سرعت غیر مجاز است و با توجه به اینکه بیشتر جاده ها دو طرفه، دارای عرض کم و پیچ های خطرناک روی می دهد و می تواند زمینه ساز بروز حوادث ناگوار رانندگی باشد لذا می طلبد رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را با دقت رعایت کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: با توجه به انجام عملیات عمرانی در جاده ایلام - مهران (پرتردد ترین راه) می طلبد رانندگان در ایام تابستان به هنگام تردد در این مسیر با رعایت قوانین رانندگی و حرکت با سرعت مطمئن، سلامتی خود و دیگران را تضمین کنند.

سرهنگ همتی زاده به رانندگان توصیه کرد حتما پس از هر 2 ساعت رانندگی در جاده ها حداقل 15 تا 20 دقیقه در مکان مطمئنی استراحت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش تصادفات فوتی در جاده های مواصلاتی استان ایلام خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد تصادفات منجر به فوت در جاده های ارتباطی این استان به نسبت دوره مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، بیش از 90 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و بیش از یک هزار و 647 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.