| کد خبر: 133030 |

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی همدان مطرح کرد

شناسائی 82 نقطه حادثه‌خیز در همدان

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی همدان گفت: 82 منطقه حادثه‌خیز توسط پلیس راهنمائی و رانندگی در استان شناسائی شده ‌که از این تعداد 44 منطقه اصلاح شده و 7 منطقه نیز در حال اصلاح است.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی همدان گفت: 82 منطقه حادثه‌خیز توسط پلیس راهنمائی و رانندگی در استان شناسائی شده ‌که از این تعداد 44 منطقه اصلاح شده و 7 منطقه نیز در حال اصلاح است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سرهنگ علی فکری ظهر امروز در شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار داشت: در 12 ماه سال گذشته 11 هزار و 468 خودرو و 7 هزار موتورسیکلت در سطح استان همدان شماره‌گذاری شده و به تعداد خودروهای فعال در سطح همدان اضافه شدند.

 

وی افزود: از میزان خودروهای شماره‌گذاری شده ، 9 هزار و 155 دستگاه در همدان، یک‌هزار و 92 دستگاه در ملایر، 173 دستگاه در نهاوند، 341 خودرو و 263 مورد نیز مربوط به تویسرکان است ضمن اینکه در بخش موتورسیکلت نیز در همدان 4 هزار و 991 دستگاه، در ملایر971 دستگاه، در نهاوند 345 دستگاه، در تویسرکان 678، دراسدآباد 584 دستگاه و در کبودراهنگ نیز 287 دستگاه به تعداد موتور سیکلت‌های استان اضافه شده است.

 

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی همدان بیان کرد: در بخش نقل و انتقالات نیز 71 هزار و 133 دستگاه خودور در سال گذشته نقل و انتقال یافته و 10 هزار و 420 دستگاه نیز اسقاط شدند که بیشترین آنها مربوط به شهرهای اطراف است که خودورهای خود را برای اسقاط کردن به همدان آورده‌اند.

 

وی با بیان اینکه 147 خودور وارداتی در مرکز استان نیز شماره‌گذاری و 56 پلاک جانبازی نیز صادر شده است، عنوان کرد: در دو ماه ابتدائی سال 96 ضمن صدور 24 دستگاه پلاک جانبازی و 61 خودروی وارداتی و نقل و انتقال 351 دستگاه، هزار و 39 دستگاه خودور به خودروهای استان و هزار و 6 موتور سیکلت نیز به موتور سیکلت‌های استان نیز اضافه شده که بیشتر مربوط به همدان است.

 

فکری درباره میزان تصادفات رخ داده در جاده‌های استان با تاکید براینکه میانگین روزانه استان در بخش درون شهری 232 فقره تصادف بوده که 100 فقره مربوط به همدان است، تصریح کرد: در تصادفات رخ داده در سال گذشته 82 فقره تصادف فوتی بوده که از این تعداد 49 نفر مربوط به عابر پیاده، 24 نفر موتورسیکلت و 9 نفر واژگونی است که نشان می‌دهد 60 درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده است.

 

وی ابراز کرد: بیشترین تصادفات با 46 فقره تصادف فوتی مربوط به همدان بوده و در رده‌های بعدی با 12 فقره تصادف فوتی مربوط به ملایر، 8 فقره فوتی در نهاوند و 5 فقره در کبودراهنگ است.

 

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی همدان افزود: آمار متوفیان در در صحنه استان همدان 22 درصد و میانگین کشوری 32.3 درصد است که نشان می‌دهد میزان متوفیان در صحنه ما بسیار کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه آمار متوفیان در حین انتقال 6.2 درصد میانگین کشوری و 4.9 درصد میانگین استان است اظهار داشت: در بخش فوت در بیمارستان نیز تصادفات فوتی در بیمارستان‌های استان 70.4 درصد و درسطح کشوری 60 درصد است که نشان می‌دهد آمار ما بیش از میانگین کشوری است.

 

فکری دلیل افزایش آمار تصادفات فوتی در استان را عابران پیاده دانست و گفت: میانگین کشوری در این بخش 46 درصد و در همدان 59 درصد است که نشان می‌دهد آمار ما 13 درصد بیش از میانگین کشوری است.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع تصادفات 3 هزار و 174 فقره تصادفات فوتی در استان رخ داده که به نسبت سال 94 ما 114 نفر افزایش داشته‌ایم، ابراز کرد: آمار نشان می‌دهد تلفات ما در سال 95 نیز، 3 درصد رشد داشته است.

 

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی همدان عنوان کرد: تعداد تصادفات جرحی در استان نیز 2 هزار و 137 نفر بوده که بیشترین آمار مربوط به شهر همدان و به دلیل عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بوده است.

 

وی درباره نصب دوربین های ترافیکی در استان نیز افزود: 96 دستگاه نظارتی و 4 دستگاه دوربین ثبت تخلفات در سطح استان فعال بوده که از این تعداد 30 دستگاه نظارتی مربوط به ناجا و 66 دستگاه مربوط به شهرداری است.

 

فکری با تاکید براینکه 82 منطقه حادثه خیز در استان شناسائی شده که 44 منطقه اصلاح،7 منطقه در حال اصلاح و 31 مورد مانده است بیان کرد: بیشترین تصادفات در همدان رخ داده و لازم است علاوه بر اصلاح مناطق حادثه‌خیز در همدان مناطق حادثه خیز در دیگر شهرستان‌ها نیز اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.