| کد خبر: 129288 |

رشد 47 رصدی اعمال قانون خودروهای دارای اضافه بار

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت:براساس قانون تمام خودروها به اندازه وزن تعیین شده برای آن مجاز به حمل بار هستند و در صورت اضافه بار با راننده متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  سرهنگ "حسین پورقیصری گفت : خودروهای دارای اضافه بار علاوه بر اعمال قانون از طریق ماموران پلیس راه به اداره راه اعزام می شوند و براساس مسافت، میزان توناژ اضافه و ضرری که به ابنیه راه زده اند مجدداً توسط اداره راه و شهرسازی نیز جریمه می شوند.

 

این مقام مسئول عنوان داشت: در سال 95 تعداد 9 هزار و 874 راننده متخلف ناوگان باربری به دلیل تخلف اضافه بار در سطح جاده های استان مورد اعمال قانون قرار گرفته و همچنین به اداره راه و شهرسازی اعزام شدند.

 

پورقیصری تصریح کرد: این رقم نسبت به سال قبل از آن 47 درصد رشد داشته است که نشان می دهد پلیس در این زمینه به طور جدی وارد شده و بدون هیچ گونه اغماضی با متخلفان برخورد می کند.

 

این مقام انتظامی خودروهای متخلف را شامل تریلر، کامیون، وانت بارها، اتوبوس های مسافربری، و کامیون های کشنده و تانکر دار عنوان کرد.

 

سرهنگ پور قیصری در خصوص میزان جریمه عدول از مقررات حمل بار گفت: براساس قانون جرایم راهنمائی و رانندگی میزان جریمه تخلف عدم رعایت مقررات حمل بار در سطح کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری، مناطق آزاد تجاری و صنعتی 100 هزار تومان، سایر شهرها 80 هزار تومان، روستاها و راه های روستائی 60 هزار تومان است.  

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.