| کد خبر: 128990 |

کشته شدگان تصادفات در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است

تین نیوز
معاون اجرایی پلیس راهور ناجا میانگین کشته شدگان تصادفات در گیلان را بالاتر از میانگین کشوری اعلام و تأکید کرد: مسئولان استان باید برای حل این معظل چاره اندیشی کنند.
 

به گزارش مهر،  سردار حسن مومنی در مراسم افتتاح ساختمان پلیس راهور شهرستان رودبار که ظهر دوشنبه برگزار شد، با بیان اینکه تمام دغدغه پلیس راهور کاهش تصادفات وتلفات جانی در جاده ها است، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی جاده ها باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و در همین راستا پلیس راهور با همه توان برای تحقق این مهم تلاش می کند.

 

وی با اشاره به کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای و تلاش نیروهای پلیس راهور برای این منظور تصریح کرد:در سال ۸۴ با هفت میلیون خودرو در سطح کشور  ۲۸هزار کشته در اثر تصادفات جاده ای داشته ایم که این رقم در سال ۹۵ با ۲۰ میلیون خودرو به ۲۱ هزار کشته کاهش یافته است.

 

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیشترین کشته های تصادفات جاده ای مربوط به سنین جوان است، گفت: ۵۱درصد کشته شده های تصادفات جاده ای را جوانان ۲۱ تا ۳۰ سال تشکیل می دهند که این رقم بسیار تکان دهنده است.

 

سردار مومنی تصریح کرد: این رقم برای کشور ما فاجعه است چرا که نیروی انسانی و بزرگترین سرمایه کشور از این طریق از دست می رود.

 

وی میانگین کشته شدگان ناشی از تصادفات استان گیلان را نسبت به کشته شدگان کشوری بیشتر دانست و بیان کرد: میانگین کشته شدگان عابر پیاده در  استان گیلان ۳۹درصد است که نسبت به کشور ۱۵ درصد افزایش دارد.

 

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا همچنین میانگین کشته های موتور سوار در گیلان را ۲۹درصد اعلام و تصریح کرد: این آمار نسبت به میانگین کشوری ۹ درصد افزایش دارد.

 

سردار مومنی تأکید کرد: پلیس راهور  استان گیلان باید تلاش کند تا این آمار را به کمترین حد ممکن کاهش دهد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.