| کد خبر: 157952 |

ادعای رئیس انجمن مخترعین خراسان رضوی:

◄ زلزله تهران و سرپل‌ذهاب را پیش‌بینی کرده بودم

درحالی‌که هنوز هیچ مرجع علمی امکان پیش‌بینی زمان دقیق و قدرت زلزله را تأیید نکرده است، علی‌اصغر برهمند رئیس انجمن مخترعین خراسان رضوی مدعی پیش‌بینی دقیق زمان و قدرت زلزله‌های سرپل‌ذهاب و تهران شد.

تین نیوز

درحالی‌که هنوز هیچ مرجع علمی امکان پیش‌بینی زمان دقیق و قدرت زلزله را تأیید نکرده است، علی‌اصغر برهمند رئیس انجمن مخترعین خراسان رضوی مدعی پیش‌بینی دقیق زمان و قدرت زلزله‌های سرپل‌ذهاب و تهران شده است.

به گفته او زلزله‌های فراوان در ایران و سایر نقاط جهان موجب تغییر محور حرکت زمین شده و حرکت زمین را کند کرده است. طبق این گفته این کاهش سرعت زمین باعث ایجاد آشوب در هسته زمین شده است.

او این موج آشوب را موجب بروز زلزله در نقاط آسیب‌پذیر پوسته زمین دانسته است.

علی‌اصغر برهمند مدعی شد که امکان پیش‌بینی زلزله تا 70 درصد وجود دارد اما او به دلیل مشغله‌های زندگی زمان لازم برای بررسی کامل این موضوع را ندارد.

او افزود: زلزله تهران را 2 روز و زلزله سرپل‌ذهاب را چهار روز قبل از وقوع پیش‌بینی کرده‌ایم.

رئیس انجمن مخترعین خراسان رضوی مدعی شد که زلزله قابل پیش‌بینی است ولی مجامع علمی مانند دوران گالیله در این مورد مقاومت می‌کنند. او افزود: زلزله یک‌شبه ایجاد نمی‌شود و حداقل 6 ماه قبل انرژی در یک نقطه شروع به جمع شدن می‌کند که از طریق ماهواره قابل‌تشخیص است.

او افزود: این پیش‌بینی را رایگان در اختیار مسئولان قرار می‌دهیم؛ اما دائم در معرض تهمت و شکایت قرار می‌گیریم و مسئولان به این پیش‌بینی‌ها توجه نکرده‌اند؛ اما باید بدانند ما یار آن‌ها هستیم تا بتوانند نیروها را زودتر آماده‌باش زده و بهتر مدیریت داشته باشند و آرزو داریم روزی بتوان زلزله را در سراسر دنیا پیش‌بینی کرد.

علی‌اصغر برهمند گفت: قصد داریم خطرات را از قبل پیش‌بینی کنیم و برای این کار نیاز به امکانات و حمایت مسئولان داریم.

او تصریح کرد: آمار زلزله‌های بررسی‌شده نشان می‌دهد که از 65 زلزله پیش‌بینی‌شده تعداد 62 مورد آن با تخمین ریشتر به وقوع پیوسته است و قابل‌ذکر است که با توجه به 10 سال پشتوانه علمی با هزینه شخصی در این زمینه طول و عرض جغرافیایی محل زلزله را می‌توانیم ارائه کنیم.

در ماه‌های اخیر در اثر حرکت صفحه عربستان به سمت ایران و تأثیر آن بر گسل‌های فراوان کشورمان، زلزله‌های بسیاری در نقاط مختلف اتفاق افتاده است که متأسفانه موجب از دست رفتن تعداد زیادی از هم‌وطنانمان شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.