| کد خبر: 155436 |

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دستورالعمل آمریکا درباره شیوه کمک به زلزله زدگان ایران!

وزارت خزانه داری (دارایی) آمریکا دستوری درباره شیوه چگونگی ارسال کمک های بشردوستانه از این کشور به زلزله زدگان ایران، منتشر کرد که در آن به بهانه آنچه جلوگیری از نقض تحریم های آمریکا علیه این کشور خواند، میزان کمکهایی را که می توان از این کشور به ایران فرستاد را محدود کرد.

تین نیوز

وزارت خزانه داری (دارایی) آمریکا دستوری درباره شیوه چگونگی ارسال کمک های بشردوستانه از این کشور به زلزله زدگان ایران، منتشر کرد که در آن به بهانه آنچه جلوگیری از نقض تحریم های آمریکا علیه این کشور خواند، میزان کمکهایی را که می توان از این کشور به ایران فرستاد را محدود کرد.

به گزارش امروز یکشنبه ایرنا، پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا در این دستور با طرح این پرسش که «چطور می توان در مورد زلزله فجیع در ایران، به مردم ایران کمک کرد و در عین حال به تحریم های آمریکا پایبند بود؟» آمده است:

در ارتباط با زلزله فجیع در ایران، دفتر کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) به برخی روش هایی تاکید دارد که آمریکایی ها می توانند کمک انسانی به مردم ایران را مطابق با تحریم های آمریکا که OFAC مدیریت آن را برعهده دارد، ارائه دهند.

این در حالیست که جمعه گذشته خبری درباره بلوکه شدن کمک‌ 200 هزار دلاری ایرانیان مقیم کانادا و آمریکا به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه منتشر شد و بارتاب گسترده‌ای داشت.

توحید نجفی پزشک ایرانی مقیم دیترویت آمریکا بعد از زلزله‌شامگاه 21 آبان غرب ایران، به سرعت صفحه فیسبوکی را برای جمع‌آوری کمک به خانواده‌های قربانیان این حادثه ایجاد و مبلغ 200 هزار دلار از کمک‌های هموطنان ایرانی مقیم آمریکا و کانادا در این کارزار جمع‌آوری کرد، اما او در اولین روز تلاشش پیغامی از فیسبوک دریافت کرد که در این پیام به او اطلاع دادند تا زمانی که او مجوز قانونی از سوی خزانه‌داری دولت آمریکا به فیس‌بوک ارائه نکند، این مبلغ بلوکه خواهد شد.

در اطلاعیه وزارتخانه آمریکایی آمده است که 'به سازمان های غیر دولتی طبق یک مصوبه داخلی این کشور اجازه داده می شود خدماتی را درحمایت از فعالیت های مربوط به طرح های کمک دوستانه به منظور تامین نیازهای انسانی اولیه درایران صادر کنند که شامل خدمات رفاهی مربوط به بلایای طبیعی، ارائه خدمات اهدایی در زمینه مسائل بهداشتی و توزیع مواد اهدا شده (همچون غذا، پوشاک و دارو) است که استفاده در رفع درد و رنج انسانی در ایران را هدف قرار می دهد.

طبق این اطلاعیه به علاوه، سازمان های غیر دولتی اجازه دارند سالانه (تنها) 500 هزار دلار را در حمایت از چنین فعالیت هایی انتقال دهند که البته دارای شرایطی خاص، ازجمله نیازبه گزارش دهی است.

به گزارش ایرنا، زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان ماه درغرب استان کرمانشاه بر اساس اعلام مسئولان (تا ظهر دیروز جمعه) 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم بر جای گذاشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.