| کد خبر: 160696 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد:

◄ فاز نخست توسعه بندر چابهار در نیمه اول آذرماه افتتاح می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهوری در نیمه اول آذرماه امسال افتتاح شود.

تین نیوز

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور رئیس جمهوری در نیمه اول آذرماه امسال افتتاح شود.

براساس خبری که تین‌نیوز، 30 آبان به نقل از ایرنا منتشر کرد، محمد راستاد در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در بندر چابهار، همچنین اظهار داشت: چابهار دارای ظرفیت های تجاری و اقتصادی و ترانزیتی بالایی است و می تواند به قطب اقتصاد منطقه تبدیل شود.

وی بیان کرد: برای آماده سازی و تجهیزات فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار در مجموع یک میلیارد دلار هزینه شده است.

وی افزود: در فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار 15 میلیون مترمکعب لایروبی، 203 هکتار استحصال اراضی جدید، هزار و 650 طول موج شکن انجام شده و عمق حوضچه آن نیز 16 و نیم مترمربع است.

وی گفت: هم اینک کشتی های 100 هزار تنی قابلیت پهلوگیری دارند و این مهم می تواند نقش بسزایی در واردات و صادرات کالاهای اساسی و عمومی داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چهار فاز دیگر بندر شهید بهشتی چابهار نیز در آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد که در نهایت ظرفیت این بندر به 82 میلیون تن خواهد رسید.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.