| کد خبر: 158154 |

◄ اعلام زمان ورود اولین ست از واگن‌های ریل‌باس‌ خریداری شده از کره‌جنوبی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن آذر ماه امسال وعده داد اولین ست از واگن‌های ریل‌باس‌ خریداری شده از کره‌جنوبی در کمتر از 1.5 سال آینده در اختیار راه‌آهن قرار گیرد.

تین نیوز

 مدیرعامل شرکت راه‌آهن آذر ماه امسال وعده داد اولین ست از واگن‌های ریل‌باس‌ خریداری شده از کره‌جنوبی در کمتر از 1.5 سال آینده در اختیار راه‌آهن قرار گیرد.

بر اساس خبری که 26 آذر ماه امسال به نقل از پایگاه خبری وزارات راه در تین‌نیوز منتشر شد، سعید محمدزاده   با اعلام تأمین مالی قرارداد خرید ریل‌باس‌ها از کره‌جنوبی به‌صورت فاینانس گفت: در این قرارداد سهم طرف ایرانی بیشتر است، کیفیت ناوگان بالاتر است و فناوری ساخت به شرکت ایریکو انتقال داده‌شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص قرارداد خرید ۴۵۰ واگن ریل‌باس از کشور کره‌جنوبی گفت: قرارداد خرید ۴۵۰ دستگاه واگن ریل‌باس از کره‌جنوبی به‌منظور افزایش ظرفیت قطارهای حومه‌ای و در راستای سیاست دولت مبنی بر توسعه قطارهای حومه‌ای و انتقال مسافر از جاده روی ریل به ارزش ۷۲۰ میلیون یورو امضاشده که تأمین مالی آن به‌صورت فاینانس از سوی کشور کره‌جنوبی صورت می‌گیرد.

او افزود: با اجرای این قرارداد ظرفیت قطارهای حومه‌ای به بیش از ۷۰ میلیون صندلی برای سفرهای حومه‌ای خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی مدت‌زمان قرارداد را حدود ۷۸ ماه عنوان کرد و گفت: اولین ست این مجموعه در کمتر از ۱.۵ سال آینده در اختیار شرکت راه‌آهن قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: سازنده این تجهیزات از طریق مشارکت شرکت هیوندای روتم و شرکت ایریکو است که در پی این قرارداد امتیاز و لیسانس دانش فنی به شرکت ایریکو منتقل می‌شود و با انجام این قرارداد خوشبختانه در حوزه اشتغال‌زایی گام‌های بسیار مناسبی برداشته می‌شود.

او با اشاره به نحوه مدیریت اجرا میان شرکت کره‌ای و ایریکو نیز گفت: در پایان مالک ناوگان تولیدشده دولت جمهوری اسلامی ایران است و پس از تأسیس شرکت قطارهای حومه‌ای مدیریت این ناوگان بر عهده قطارهای حومه‌ای خواهد بود که به‌طور طبیعی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و به کمک ناوگانی که دولت تأمین کرده، خدمات قطارهای حومه‌ای در کشور توسعه می‌یابد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن بابیان اینکه پیش‌نویس اساسنامه تقریباً نهایی شده است گفت: امیدواریم در ماه جاری با امضا مشترک وزارت راه و شهرسازی، کشور و ریاست سازمان برنامه‌وبودجه به دولت پیشنهاد شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.