| کد خبر: 149429 |

وعده‌ای ریلی از وزیر راه و شهرسازی:

◄ اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی؛ امسال

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ راه‌آهن خراسان رضوی وعده داد: امسال پنج مرکز استان و سال آینده سه مرکز دیگر به شبکه ریلی متصل شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ راه‌آهن خراسان رضوی، وعده داد امسال پنج مرکز استان و سال آینده سه مرکز دیگر به شبکه ریلی متصل شود.

به گزارش‌تین‌نیوز، بر اساس خبری که 17 شهریور ماه امسال در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتشر و در تین‌نیوز بازنشر شد، عباس آخوندی در این آیین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آزادراه مشهد - چناران اظهار کرد: در زمان اوج مسافر روزانه بیش از ۶۰ هزار تردد در این محور انجام می‌شود که بخش بسیاری از آن باید به حوزه ریلی منتقل شود.

وی گفت: در زمینه توسعه شبکه ریلی نیز تلاش می‌شود در گام نخست امسال پنج مرکز استان و سال آینده سه مرکز دیگر به شبکه ریلی متصل شود.

آخوندی با بیان این‌که تمام استان‌های کشور باید به شبکه ریلی متصل شوند، افزود: مناطقی از کشور بار حجیم و قابل توجهی دارند به‌طوریکه منطقه خواف در استان خراسان رضوی دارای حجم سنگین بار است و عمده سنگ منطقه سنگان خواف از طریق کامیون به بندرعباس ارسال می‌شود که باید آن را به حوزه ریلی منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: برای این منظور نیازمند احداث خط دوم مسیر ریلی خواف - بافق به طول ۶۰۰ کیلومتر هستیم که کار دشوار و پر هزینه‌ای  است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.